Tja, dat hangt van je interesses af. Ik zou ze grotendeels lezend doorbrengen. Misschien af en toe afgewisseld met een DVD'tje.

Toegevoegd op 06-05-2009 12:39:50
Oh, ik zie net de link naar je website, je hebt het niet gewoon over een gebroken been of een griepje, maar iets van langduriger aard.

Ja, dan zul je de boeken en DVD's snel zat worden.
Ik zou doorgaan met je huidige instelling. Heel goed dat je jezelf een ongeneeslijke optimistt noemt. Laat dat er niet onder komen. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Ligt eraan wat je nog kan en wat je leuk vind natuurlijk. Boeken lezen, tv kijken en slapen zijn denk ik al zaken waar je aan hebt gedacht.

Wat dacht je van gamen (met een Nintendo DS bijvoorbeeld) of laptoppen? Misschien kan je kijken of er werk is dat je vanuit bed (met telefoon of laptop) kan doen voor iemand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan of je nog ooit uit dat bed komt.
Als dat wel zo zou zijn zou ik een computerprogramma gaan schrijven / website bouwen en daar miljonair mee worden.
Wanneer dat niet zo is zou ik boeken lezen, tv kijken en vooral veel internetten / gamen.

Toegevoegd op 06-05-2009 13:03:04
en creatief bezig zijn: bijvoorbeeld muziek maken met een laptop, video of foto's bewerken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laptoppen.
Een leuk boek lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt natuurlijk ook van je bewegings mogelijkheden af, maar wat dacht je van kleine schilderijtjes maken,oude foto's inplakken,misschien een bouwpakket kopen en in elkaar zetten.Waar liggen je interesses?

In ieder geval snelle beterschap toegewenst.

Toegevoegd op 06-05-2009 13:06:23
Ik las te laat je website,mooi geschreven,ik wens jou en je gezin veel sterkte toe .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou met mijn aandacht naar binnen gaan en kijken wat zich daar afspeelt en dat allemaal tegen het licht houden... Ik zou kijken wat ik wel kan? Ik zou kijken of ik ergens plezier aan kan beleven zonder dat ik iets anders doe dan kijken naar binnen en wat zich daar afspeelt... Ik zou dan, als ik iets gevonden had wat plezier zou opleveren, blijven op dat punt dat plezier of geluk oplevert... Ik zou niets anders doen dan daarheen gaan... Naar het geluk... Ik zou in mezelf gaan dansen, in gedachten en ervan genieten...
Ik zou dan denken dat wat ik meemaak gaat iedereen meemaken, vroeger of later, dat ik niet ik alleen maar iedereen op enig moment... Het is komen en gaan, komen en gaan... Alles op zijn tijd en onderwijl geniet ik... Ik geniet van alles wat ik voel, denk en ervaar... Zolang als ik dat mag, doe ik niets anders dan daar blijven...
Ik zou dankbaar worden voor dat ik dit alles nu nog mag meemaken, en dat delen met iedereen die met mij in contact komt en positief blijven... Ik zou heel intens naar de vogels gaan luisteren en ze bedanken voor hun lied voor mij gezongen...

Zo kan ik wel de hele dag doorgaan...

Ik ben niet ziek, maar ik ben hiermee begonnen voordat ik ziek ben en niet meer uit bed kan... Ik wens je heel veel plezierige momenten in hoe lang je leven nog duurt...
Ik hou van je, terwijl ik je niet ken, maar ik weet dat jij niet anders bent dan ik... Ik hou van je...

Toegevoegd op 06-05-2009 12:51:15
NU PAS KLIK IK OP JE BLOG...

heb niets meer te zeggen...

dank je...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Apart...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ADDY is apart, hij zet het wel neer... Ik kan nog goed allemaal domme dingen doen, ADDY kan dat niet meer, maar doet wel hetzelfde als ik en dat is LIVE TO THE MAX...
Hey Addy, ik weet zo even geen antwoord op je vraag, ook omdat ik op je blog las dat je al een brede interessse hebt in zowel boeken als muziek, maar wilde toch even reageren.

Alle respect voor de manier waarop je in het leven staat (niet letterlijk bedoeld natuurlijk), en waarop je met je ziekte omgaat. Mooie web-blog trouwens.
Sterkte.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik je weblog zo lees denk ik dat je veel anderen in vergelijkbare situaties met je optimisme zou kunnen helpen. Misschien is het een idee om je ervaringen en je levensfilosofie tot een boek te verwerken. Maar ik kan me ook voorstellen dat het zwaar kan zijn om in detail op dat soort dingen in te gaan. Moeilijk. Ik kan me iig wel voorstellen dat het belangrijk is dat je iets 'nuttigs' met je tijd doet, wat dat precies is, iverschilt denk ik per persoon..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een dosis gezonde gv, een gesprek aanknopen met de verpleegsters, een beetje door he t raam staren naar de wolken, een beetje radio, een beetje dromen over wat je wil, een muziekje neurien, plannen maken voor als je het ziekenhuis verlaat en nog wat gv om het niet af te leren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boeken lezen en muziek luisteren.

Je hebt overigens een hele mooie website!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mensen die het weten kunnen begrijp ik dat een essentieel ingredient voor levensgeluk het hebben van een doel is, dat BUITEN jezelf ligt. En dat dit met name opgaat voor mensen die ofwel zeer beperkte mogelijkheden hebben, of die juist onbeperkte mogelijkheden en middelen hebben.
Ik zou me kunnen voorstellen dat het combineren van je levenservaring en de nu voorhanden communicatiemogelijkheden je zou kunnen helpen om dat doel te bereiken.
Welk doel dat precies is, hangt van je eigen interesses, voorkeuren en betrokkenheid af. Je kunt je daarbij laten inspireren door wat je belangrijk vindt en waarvoor je je wilt inzetten, of datgene waarvan jij vindt dat echt zou moeten veranderen in de wereld. Kortom, wat jij essentieel vindt.

't Is maar een aanzetje.

Toegevoegd op 06-05-2009 14:19:33
Op het bovenstaande voortbordurend zou een praktische mogelijkheid kunnen zijn om een SWOT analysis uit te voeren en je dan te concentreren op de S en de O. Met de Strenghts inventariseer je wat je allemaal kunt. Met de Opportunities inventariseer je wat je wilt. Om vervolgens de elementen in beide categorieën te combineren tot uitvoerbare ideeën.
Ik bedoel, als de methodiek werkt voor bedrijven om meer succesvol te zijn, waarom zou dit ook niet werken op individueel nivo?

Je hebt me wel aan het denken gezet, zeg ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heftig zeg.
kan me voorstellen dat je de pc en tv wel een zat bent.
ik heb toen ik 6 maanden moest liggen me helemaal suf gegamed. en begon www.secondlife.nl ben er nu verslaafd aan, het zijn echt mensen met echte levens achter de pc, het is wel weer een pc ding, maar wel weer iets compleet anders en het verveelt niet.

xx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Addy,
Ten eerste wil ik je complimenteren met je web-log en je positieve instelling.
Ik denk dat het interessant is om je kennis (en je hebt nogal wat kennis lees ik op je site) te delen met anderen. Misschien door een boek te schrijven, maar dat is redelijk eenzaam. Een andere manier is door mensen bij jou uit te nodigen. Ik persoonlijk zou wel bereid zijn om regelmatig bij je op visite te komen voor een intellectueel/filosofisch praatje.

Ik wens je nog vele positieve dagen toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten de standaard dingen die een ieder kan bedenken zou ik zeggen, de enorme positieve benadering van je ziekte over zien te brengen op hen die in een vergelijkbare situatie zitten.

Heel veel sterkte naar het eind en veel geluk in het nieuwe begin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bloggen. Ik heb ongeveer 2 weken niet kunnen lopen en zat dus met mijn voet omhoog. Ik heb toen onwijs veel geblogt. www.bloggen.be/eempje dat is dus mijn blog maar ik heb er ook nog 1 www.bloggen.be/antipesten
www.bloggen.be
www.pimpblog.nl

Je kunt ook website's maken. Weer een paar van mij :
www.everyoneweb.com/vaw

Maar op deze website kun je dus een website maken :
www.everyoneweb.com
www.come2me.nl

en zo.

Veel sterkte en succes.

Toegevoegd op 06-05-2009 15:20:13
Wow. Je hebt al een blog. Wow. Spra-ke-loos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je website bekeken,waarom probeer je geen boek te schrijven,volgens mij kun je het,je bent duidelijk maar hebt ook humor,idee??????????????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met gv! ;P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je kan doen, als je instaat bent natuulijk, is een nieuwe taal leren... het is niet zo doelloos als een dvd kijken of muziek luisteren... hier heb je altijd nog wat aan. pak een taal dat je altijd al wou leren spreken. al is het maar een paar uurtjes per dag. succes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schrijf...

Ik zou alles dat je geleerd, ervaren, gedaan, niet gedaan, spijt of juist trots op bent, wat je voelt / voelde. Standpunten, meningen voor en tegen. Etc. Deel je leven het grote en het kleine.

Het maakt niet uit of je het wel of niet aan iemand laat lezen. Het zal je helpen....en misschien ook de mensen om je heen als je dat toe zou laten.

All the things you can't say...write!

Toegevoegd op 07-05-2009 22:54:57
and all the thing you can say...write :)