Ze hebben toch tepels omdat de ontwikkeling van het embryo in eerste instantie vrouwelijk is (en er dus in beginsel vrouwelijke kenmerken groeien). Pas nadat de mannelijke hormoonklieren volgroeid zijn en mannelijk hormoon produceren, verschuift de ontwikkeling naar het mannelijke. Hierdoor zijn vrouwentepels groter en verder ontwikkeld dan mannentepels.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij mannelijke dieren is de tepel een rudimentair lichaamsdeel. Dit houdt in dat het geen functie heeft. Ze hebben toch tepels omdat de ontwikkeling van het embryo in eerste instantie vrouwelijk is (en er dus in beginsel vrouwelijke kenmerken groeien). Pas nadat de mannelijke hormoonklieren volgroeid zijn en mannelijk hormoon produceren, verschuift de ontwikkeling naar het mannelijke. Hierdoor zijn vrouwentepels groter en verder ontwikkeld dan mannentepels. Toediening van de juiste hormonen kan een man ook melk laten produceren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ze dienen puur als versiering en om tepelpiercing in te doen denk ik
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tepels worden al gevormd voor dat het geslacht bepaald wordt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat mensen in embryo staat nog niet gevormd zijn tot man of vrouw : ) Zie bron!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat heeft god zo gekozen... Ik denk dat hij dat er wel sexy uit vond zien.