Kan het rommelen van je maag ontstaan uit de angst dat het gaat rommelen?

Het rommelen van de maag/darmen, het teken voor honger. Ik heb dit zelf vrij vaak. Nu is mij opgevallen dat als ik écht niet wil dat dit gebeurt, het juist vaker gebeurt (zelfs als ik juist daarom meer ga eten). Ook had ik het laatst terwijl ik geen honger had.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het rommelen is lucht in je darmen, dat ontstaat spontaan tijdens het proces van verteren. Sommigen hebben veel lucht en anderen weer niet... Mij dochter had altijd lucht in haar systeem, als je ze schudde klokte het altijd... De darmen zitten soms een beetje gekronkeld en als gas daar doorheen klokt dan hoor je dat, met dat specifieke geluid... Het heeft niet rechtstreeks met eten te maken, maar meer met het verteringsproces dat afbraakgassen heeft... Je zou eens een zogenaamde schoonmaak kunnen houden, door alleen ongekookte rijst te eten voor een of twee dagen, dan zal het gas wel verdwijnen... Goed en lang kauwen (100 keer minstens) op de harde korrels en dan doorslikken, een paar handjes is genoeg want het is heel geconcentreerd eten...
Alle kans dat het stopt of ver vermindert...

succes...
Shanti

oh ja, het heeft zeker niet met angst te maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je maag rommelt altijd. Naarmate je maag leger wordt hoor je het rommelen beter. Dat het niet bij die eerste maagknor blijft komt omdat je maag steeds leger raakt. Zou je iets eten of drinken dan knort hij niet meer luidt.

Toegevoegd op 02-05-2009 17:57:40
Taalpuristen opgelet: luidt moet zijn luid.