Waar komt die pijn in me benen vandaan?

Altijd als ik op een dag veel heb gelopen/gestaan en bij stress heb ik 'savonds last van me benen. Ook als ik last van stress heb, heb ik er s'avonds last van. Een irritant gevoel van binnen uit. Het is niet op 1 bepaalde plek, maar door mijn hele been heen. Als ik een apirine neem is het binnen een kwartier weg, als ik er niks aan doe en het probeer te negeren wordt het steeds erger en soms wordt het zo erg dat ik niet meer kan staan.

Ik ben er ook voor naar de dokter geweest en hij zei dat het door de adreline komt. Verder wist hij het niet en als het weg ging door een apirine moest ik maar gewoon een apirine nemen... maar het is nu zo erg dat ik om de dag last heb en dan ook elke keer maar apirines slik.. lijkt me ook niet de bedoeling lijkt me..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
18.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol @ adreline en apirine
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ben je toch knap Knowitall!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed schoeisel liefst zonder hak.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Heb je ondertussen een oplossing? Ik heb hier ook last van.
Mvg

Het beste antwoord

hoi, ik heb zelf ook veel last van mn benen gehad en soms nog. jou symptomen lijken wel een beetje op etalage benen maar ik begrijp uit je vraag dat je huisarts niet veel voor je kan of wil doen en dat je maar aspirine moet slikken. als je aandringt dan moet hij je wel door verwijzen naar een specialist maar zoek eerst even op het internet naar mogelijke oorzaken zodat je dan ook beter kan overleggen. als je het interessant vindt kan je ook in de alternatieve sector rondkijken, daar heb ik namelijk veel baat bij. zoals homeopathie of vegetarisch eten maar ook in de spirituele wereld zijn er manieren om te helpen zoals het schoon maken van je chakras en eft. dat is net zoiets als acupunctuur maar dan zonder de naalden. je kan dat makkelijk leren en het hoeft niks te kosten. deze dingen kan je allemaal googlen. hopelijk heb je hier wat aan. succes en beterschap. ikzeidegek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De hele dag lopen, maar vooral staan is een zware belasting voor je benen. Als je daarbij nog stress hebt is dat dubbel zo vervelend, want stress kan de (natuurlijke) spierspanning nog eens verhogen.
Dat geeft bij elkaar een flinke belasting voor je spieren.
Misschien is ook de doorbloeding wat minder doordat je slagaders nauwer zijn geworden (roken is in dit opzicht niet bevorderlijk).
Een aspirine in de twee dagen is nog niet zo erg zolang je geen last van je maag krijgt, maar misschien kan je het stilstaan wat beperken of iets zoeken om je stress te verminderen.
Tot slot: ik ben ook geen deskundige dus hou de vraag nog een tijdje open. Grote kans dat er nog betere ideeën binnenkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben absoluut geen expert op dit gebied. Ik kan slechts een paar algemene zoekrichtingen aangeven.

Ken je de conditie van je bloed en bloedvaten? Dus: rook je (bloedvatvernauwing), heb je suikerziekte (bloedvataantasting)?

Hoe oud ben je?

Heb je spataderen?

Voor alles wat hierboven staat: zit dat in de familie?

Zoek eens op Internet naar etalagebenen, en naar rokersbenen - komt dat overeen met wat je voelt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken wel wat je omschrijft. Al blijft het beperkt tot het even een uurtje ontspannen...

Wat ik uit je verhaal opmaak is dat je onder een enorme druk staat die stress veroorzaakt. Probeer eerst eens de oorzaak van die stress te vinden en indien mogelijk weg te nemen. En met dat laatste bedoel ik niet dat je direct je werkgever, of bedrijfsleider met IJ moet neer schieten...

Probeer eerst eens uit te vinden, waar die stress factor zit...
Probeer dan uit te vinden, waarmee je voor ontspanning kunt zorgen...
Probeer vooral niet je werk mee naar huis te nemen als dit voor stress zorgt...
Probeer uit te vinden, of dat je schoeisel wel goed is...
Probeer desnoods tegen alle regels in ergonomisch verantwoord schoeisel te krijgen...
Probeer uit te vinden wat je zelf kunt doen om de stress te verminderen...

Adrealine is een erg vervelend lichaams eigen stofje dat inderdaad een vervelend bij-effect kan hebben, waar het om stress gaat...

Zolang jij niet weet wat de stress factor/factoren zijn heeft het ook geen zin om hier actie tegen te ondernemen. En dan ga ik er voor het gemak even van uit dat je niet twee keer het gewicht heb dat je zou mogen wegen...

En als de stress factor een persoon is. Praat er dan wel over met de persoon in kwestie om tot een oplossing te komen...

Maar bij het voorkomen van pijn in je benen is je schoeisel van absoluut belang dat je pijn in je benen zo veel mogelijk probeerd te voorkomen...

Toegevoegd op 02-05-2009 08:26:42
Dit is trouwens een typische RI&E...

R = Risico: En dat zorgt bij jou voor pijn in de benen!
I = Inventariseren: Dus kijk naar de oplossing!
E = Evaluatie: Voer je oplossing ook uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt het eigenlijk zelf al: veel lopen/staan en stress. Beide zijn een aanslag op je spieren. De oplossing: als minder staan/lopen geen optie is, zorg dan in ieder geval dat je zo af en toe je benen uitschudt. Stilstaan is trouwens zwaarder dan lopen, omdat je spieren dan verkrampen. Als je thuiskomt, zorg dan voor (lichamelijke) ontspanning. Dat gaat makkelijker met je benen omhoog op de bank. Een voetenbad kan ook helpen.

En dan natuurlijk de stress: zorg voor voldoende geestelijke ontspanning. Reserveer wat tijd (liefst per dag, als je het echt te druk heb een wat langere periode in het weekend) die echt helemaal voor jezelf is. Je weet zelf waarschijnlijk het beste wat je met die tijd kan doen om echt te ontspannen. Voor mij ersoonlijk doet af en toe een dag in de sauna wonderen.

Als laatste, bij hoge uitzondering, een klein advies om zelf te dokteren. Spierspanning kan soms iets verminderen door dagelijks wat meer magnesium binnen te krijgen. Dat is gewoon te krijgen bij de drogist, neem de goedkoopste variant, ze zijn allemaal even goed. Soms zit het in pillen gecombineerd met kalk en zink, dat kan geen kwaad. Hou je aan de aanbevolen dosering. Het zou kunnen helpen (absoluut geen garanties, ik kan geen diagnose op afstand stellen!) en als het dat niet doet, kan het geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken het gevoel absoluut en ik heb er ook regelmatig last van. Zelf vergelijk ik het altijd met wat vroeger "groeipijn" heette, een zeurende, trekkende, vage pijn door je hele scheen en kuitbeen, een sooirt "kiespijn" in je benen.. Alleen, ik ben allang uitgegroeid..Ik rook niet, maar ik heb het idee dat deze pijn van spierspanning, oververmoeidheid, veel staan en lopen etc komt. Hierdoor kun je ook extra vocht vasthouden in je onderbenen. Wat mij helpt (dat deed ik ook vroeger bij groeipijn) is op mijn rug gaan liggen met mijn benen rechtop tegen de muur, dus in een hoek naar boven. Het trekt dan langzaam weg. Succes!