De varkens- of Mexicaanse griep is een vorm van influenza. Elk jaar is er een influenza-golf, en alleen sommige jaren lijkt het dat het aantal patienten groter zal zijn dan andere jaren. Dit jaar lijkt het erop dat het aantal patienten weer eens hoger zou kunnen worden dan andere jaren. De griep is echter niet ernstiger of gevaarlijker dan de influenza in andere jaren. Meer dan 99% van de patienten wordt gewoon vanzelf weer beter. Alleen risicopatienten met hart-en longziekten en dergelijke gaan er soms aan dood. Verder is het vooral een een economisch probleem.
Als je contact hebt gehad met een patient kan je Tamiflu krijgen. Dit is een virusremmer die verdere verspreiding moet tegengaan. Besmetting voorkom je alleen door vanaf nu tot het einde van de griepgolf bij alle andere mensen uit de buurt te blijven. Hygienische maatregelen verminderen de besmettingskans, maar sluiten een besmetting niet geheel uit.
Gewoon doorgaan met ademhalen, en niet in paniek raken. Je maakt voorlopig nog vele malen meer kans om een verkeersongeluk te krijgen, dan dat je aan de griep overlijdt.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Om het niet te krijgen?
Op meer dan twee meter afstand blijven van alle mensen.
Dus, op een onbewoond eiland gaan wonen.
Of, het vaccin gebruiken, is er over ca. 6 maanden.
Oh ja, mondkapjes helpen niet.
14 jaar geleden
Niets.
Gewoon doorleven en hopen dat je het niet krijgt en als je het wel krijgt tijdig naar de dokter gaan, adviezen opvolgen en blijven leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorgen dat je niet besmet wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een medicijn ontwikkelen die het virus tegen gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je het best kan doen is niet zorgen gaan maken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je niet lekker begint te voelen moet je je temperatuur gaan opmeten
wanneer je een hogere temperatuur hebt dan 38,5 graden moet je naar de dokter, die zal je griepremmers geven