Als een man overlijdt terwijl hij een erectie heeft, blijft deze dan stijf tijdens de dood?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
17.8K

Het beste antwoord

Nee, bloedt zakt altijd naar het laagste punt als een persoon overlijdt.
Als je een persoon op zijn rug laat liggen tijdens overlijden en een tijdje daarna op zijn zij draait, zul je zien dat de hele rug rood is.

Tijdens een erectie wordt er bloed naar de penis gepompt, maar bij overlijden verdwijnt dit bloed daar dus weer vandaan en zakt naar beneden, dus de erectie verdwijnt op dat moment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Hooguit tot de crematie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, daarom moet je heel goed uitkijken op een begraafplaats.
Dat je niet struikelt, dus.
14 jaar geleden
Nee. Wat verstijft bij een dode zijn spieren en pezen. Vloeibare bestanddelen zoals bloed vloeien naar het laagste deel. Daar een erectie voor het grootse deel uit bloed bestaat blijft de erectie niet lang boven Jan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee lijkstijfheid treed pas na een paar uur.
je gaat dus niet jet een stijfe ten onder, hoogstes met een grijns op je gezicht.

gr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Als je aan het sterven bent, zal je lichaam er alles aan doen om in leven te blijven. Dat houdt ook in dat het bloed zoveel mogelijk wordt gepompt naar de vitale organen: hersenen, hart etc). Daarom worden mensen die bv een hartaanval hebben ook zo grauw.
Een erectie ontstaat juist doordat er bloed naar de penis wordt gestuurd, zodat deze stijf kan worden. Gaat dat bloed weer weg, dan wordt de penis weer slap.
Serieus antwoord, zo op de late avond he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja want laatst moest er nog een overleden man van een dame van vrije zeden worden afgehaald met een hele stijve!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou je wel willen he, vunzje?! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat wel eens gebeurt is dat mannen die zichzelf verhangen gevonden worden met een stijve penis. Vrij macaber natuurlijk, maar de reden is zuiver biologisch; inderdaad zakt het bloed naar lagere delen van je lichaam, dus ook naar euh, dat lagere deel. Echt waar!