Waarom bestelt Nederland 19 miljoen doses griepvaccin?

Zoveel inwoners hebben we toch niet?

"Verder is er een optie genomen op 19 miljoen vaccins."

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/04/art000001C9C98408A3A5F3.html

Ja, alleen een optie, maar toch....

Aanvulling:
Dat bericht van de NOS was fout.
Het blijken er 34 miljoen te zijn, goed voor 2X voor alle Nederlanders.
http://www.nu.nl/algemeen/1957170/mexicaanse-griep-in-nederland.html

14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk wordt er rekening mee gehouden dat veel mensen (niet allemaal) meerdere kuren nodig zullen hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou zeggen: Beter teveel dan te weinig!

Denk er ook aan dat er nog geboorten komen, dat er toeristen of zakenlieden hier kunnen zijn die ook die vaccinaties nodig kunnen hebben bij een eventuele besmetting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5 miljoen illegalen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn best veel NL-ers (iets minder dan 17.000.000) en er kunnen ook vakantiegangers zijn, plus illegalen zoals hierboven al gesuggereerd werd.