Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb jij bepaalde routines? En hoe zien deze er dan uit?

Voel je je goed bij deze routines of geven deze routines ''de sleur'' in je leven aan? Zo ja, heb je wel eens geprobeerd deze routines te doorbreken?

Ik heb een ochtendroutine. Elke dag is dat zo'n beetje hetzelfde. Ik wordt wakker als me wekker gaat, ga even met mijn laptop in bed liggen om mijn mail etc te checken. Daarna ga ik eten en ga ik onder de douche.

Ik ging eerst ook altijd op hetzelfde tijdstip en op dezelfde manier naar mijn werk. Deze heb ik doorbroken. Nu ga ik de ene keer met de bus en de andere keer met de fiets of de trein. Gewoon voor de afwisseling.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vooral 's ochtends heb ik bepaalde routines waaraan ik me moet houden. waarom? euhh nou ja, het moet gewoon van mijzelf. Als ik het niet doe dan kan het best gebeuren dat ik chagrijnig word...

Maar met andere dingen heb ik juist het liefst zo weinig mogelijk routines en probeer ik zo min mogelijk in mijn leven te plannen. dit lukt meestal ook zo goed dat ik dus dubbele afspraken heb en drie dingen tegelijk aan het doen ben.

Als ik nu eens die twee wist te combineren en een optimum zou kunnen vinden zou ik het denk ik makkelijker voor mezelf maken, maar ja sommige dingen zijn nou eenmaal zo...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Iedere morgen weer opnieuw:

opstaan, douchen, tandenpoetsen, aankleden, gel in het haar, boterhammen klaarmaken en opeten ondertussen het ochtendnieuws kijkend, naar werk gaan...

Ik voel mij prima bij deze routine.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, een ochtendroutine die steeds routinematiger, efficienter en sneller wordt.
Ik ga hem voor geen goud doorbreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik wordt ook altijd wakker als de wekker gaat, is toch zo'n routine.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen bij de computer eigenlijk. Opstarten, mail checken, nieuws checken. Elke dag antispy en virusscanner laten lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sommige routines zijn rituelen geworden die struktuur en evenwicht aan iemands leven geven. Bij mij is dat het ontbijt met fruitsap, koffie, broodje kaas en confituur sinaasappel en twee kranten en geen radio of televisie. Een bijna sacraal ritueel. Meer dan een routine. Routine zijn repetitieve handelingen op hetzelfde tijdstip zonder na te denken en die geen kleur geven aan het leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De ochtendroutine die heeft toch bijna iedereen wel, althans doordeweeks. De meeste van ons hebben werk of moeten naar school en om de dag te beginnen moet je vaak een hoop routinematig doen. Opstaan, douchen, aankleden, haar doen, eten klaarmaken, eten, TV-kijken (althans dat doe ik dus standaard tijdens het eten) en dan weg.

Ik merk wel dat ik daarin zoveel mogelijk structuur aanbreng, gewoon om de dag zonder te veel moeilijkheden te beginnen. Gewoon een makkelijke start, de dag is vaak al moeilijk zat met al die werkproblemen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met twee kinderen heb ik een ijzeren regelmaat in dingen. Nu ze iets ouder worden (7 en 4) kunnen we er gelukkig af en toe van afwijken....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding