Is een wond van een tattoo vergelijkbaar met een andere soort wond als het gaat om infectiegevaar?

Bijv. de kans op een streptokokken infectie. Is deze bij de wond van een tattoo groter dan bij bijv. snijwonden?
Het is een wond die erg langzaam geneest, waardoor je dus een grotere kans hebt op een infectie (je hebt dan immers een paar maanden een wond waar bacteriën in kunnen komen, ipv een paar weken bij een niet-zo-diepe snijwond), maar verder dan dat is er toch niet zoveel anders?

En is het verzorgen van de wond niet een belangrijkere factor bij infectie dan de duur dat de wond open is?
Veelal verzorgen mensen hun tattoowond beter dan een snijwond. (bijv. de eerste elke dag met antibacteriele zeep wassen en insmeren met verzorgende zalf, en de laatste 1x wassen en met sterilon behandelen en verder niets).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

hoi ik heb 4 tattoos waarvan 1 hele grote op mijn rechteronder been, mijn zoons naam met trybal in mijn rug en 2 vinders op mijn schouderblad.
je moet het zien alsof je opperhuid eraf is want zo is het ook. het is dus in feiten een beschadiging wel degelijk gevoellig voor infecties en moet goed verzorgd worden.
we smeren er dan vaseline op zodat het beschermd is.

grtz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe je dat gewoon, voor altijd? Of alleen de eerste paar weken/maanden?
PS: is dat jouw hondje? Zo ja: wie heeft hem getrimt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerste paar weken.
hahaha ja het is mijn hondje die ik toen vreselijk verpest heb met trimmen:D
het was dat of teer in haar haar, ze had gerold en het was echt een drama maar nu ziet ze er weer echt westie uit hoor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig maar, ik schrok al haha!
Ik ben zelf ook trimmer dus ik dacht meteen wie heeft dat hondje getrimt :O
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen zorgen hoor ze ziet er nu heel goed uit :)

Andere antwoorden (3)

Ik heb een tattoo, alleen het is echt geen diepe snijwond het zit gelijk dicht. Het is wel een beetje opgezwollen maar er komt echter geen bloed meer vanaf, ik denk dat de inkt het dichtvult.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook een tattoo.
Maar wat jij zegt klopt niet; de wond blijft lang open zonder dat het bloed.
Het gaat niet meteen dicht, daarom moet je het ook zo goed verzorgen.
Ja hoor elke wond is voor het lichaam hetzelfde, wat jij ervan denkt, daar maakt het lichaam zich niet druk om, gelukkig maar, anders zou het lichaam het bijltje erbij neergooien als je alles vol tatoeëert...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een tattoo is vergelijkbaar met een vervelende schaafwond, het infectie gevaar is echter afhankelijk van de hygiene standaard gebruikt door de artist.