Wie heeft er (slechte) ervaring met het gebruik van de pil?

Mijn vrouw en mijn zus hebben meer dan 10 jaar de pil geslikt. Beide hebben een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad nadat ze ong. 1 jaar gestopt waren.
Zij en meerdere vrouwen die ik ken hebben bij het gebruik van de pil gevoel van lusteloosheid, geen zin in sex, vermoeidheid ed. degenen die waren gestopt hadden dit naderhand niet meer. Hoe veilig is de pil dus eigenlijk en zeker op de langere termijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Mijn ervaring is dat de pil alles afvlakt... ken je in periodes -zonder pilgebruik- het moment dat je rond de eisprong bent... hoe gevoelig je dan kan zijn voor mannelijke aanwezigheid of aandacht? ...hoe vrouwelijk je je dan kunt voelen? ...ken je het gevoel van naar buiten gekeerd zijn in de weken tussen de menstruaties ?...en hoe stil en naar binnen gekeerd je kunt zijn tijdens de menstruaties?...tijdens de menstruatie gewoon niet in staat zijn tot zwaar fysiek werk? Niet omdat het fysiek niet zou kunnen, maar puur omdat het op dat moment niet zo voelt?

Misschien heb je nooit de tijd of mogelijkheid gehad om daar naar te kijken, maar als je de pil gebruikt, voel je deze dingen zeker niet...
De pil lijkt een prachtige oplossing, maar ondertussen ontneemt het vrouwen de mogelijkheid om echt vrouw te zijn...

Toegevoegd op 28-04-2009 08:33:41
De pil geeft ons, vrouwen, overigens wel de mogelijkheid om samen met mannen mee te draaien in de steeds harder wordende maatschappij, doordat de fijngevoeligheid van vrouwen er door wordt afgestompt...maar of je daar nu zo blij mee moet zijn....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik ben nu ongeveer een half jaar aan de pil en was in het begin een paar keer ziek, ik heb de dokter toen gebeld, maar die vertelde mij dat dat geen bijwerking zou kunnen zijn. In de bijsluiter van de pil vind je een hele lijst van alle mogelijke bijwerkingen (best shockerend vond ik). En bij sommige ziektes in de familie moet je ook opletten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de pil doet veel meer dan je lief is... Mijn vriendin heeft ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en daar bijna aan overleden...
Het vlakt alles af en maakt het oppervlakkig...

Ze zal wel verder antwoorden hieronder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de mijne ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Xinix
Nee ze gaat er niet op antwoorden, want jij was even voor het gemak vergeten dat ze helemaal niet de pil gebruikte toen ze die extra uteriene graviditeit had....
Ik ben nadat ik met de pil ben begonnen ongelukkig geworden. Een paar dagen per vier weken wilde ik echt niet meer leven. Nu ik gestopt ben met de pil, na te veel jaar, ben ik niet meer ongelukkig/depressief geweest. Overigens heb ik hetzelfde van veel meer mensen gehoord, toen ik het er met anderen over begon te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb 12 jaar de pil geslikt en dacht dat er niks met me aan de hand was, tot ik een relatie kreeg en we besloten dat we een kindje wilden. Toen ik met de pil stopte was ik gelijk zwanger maar ook mijn totale gedrag was veranderd en ik beleefde ineens veel meer plezier aan de seks.
We dachten dat dit kwam door de hormonen tijdens de zwangerschap maar na de bevalling ging ik aa nde pil en werd ik weer gevoelloos, lusteloos etc.
toen zei mijn vriend, stop eens een tijd met de pil en laten we eens kijken wat er gebeurt en tja ik moet zeggen ik wil die pil nooit meer hebben, ik ben veel vriendelijker geworden, liefdevoller , spontaner, heb meer energie noem maar op, maar met de pil was ik net een gevoelloos wezen die op de automatische piloot leefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kreeg een trombose been (afsluiting van bloedvat door bloedstolsel) na het slikken van de pil. Gevolg 6 maanden steunkous aan en half jaar aan de bloedvedunners (spuiten en slikken).