Waarom hebben mannen borsthaar ?

Dat vrouwen borsten hebben, dat is functioneel. Waarom mannen uberhaupt tepels hebben niet echt.. en ook vraag ik me af waarom ze eigenlijk borsthaar hebben en zo ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

ik ken vrouwen met borsthaar hoor, maar daar zal ik het niet over hebben...

Dat mannen tepels hebben ligt aan het feit dat de tepels in aanleg er al zijn voordat het geslacht helemaal bepaald/uitgewerkt is. Een pre-foetus (er zal wel een betere naam voor zijn) begint in eerste aanleg geslachtsloos te delen en dan vooral vrouwelijk en dan op enig moment wordt het pas mannelijk of blijft vrouwelijk, vandaar de rudimenten van borsten, tepels genoemd bij mannen. Haargroei is mannelijk of vrouwelijk, de mannelijke haargroei vooral door testosteron is zwaarder, in en na de puberteit kenmerkt zich door de plaatsen waar en de vorm van het haar... Hoofdharen zijn ronder en baardhaar en schaamhaar zijn ovaler van doorsnede...
De reden waarom mannen meer haargroei hebben ligt hem in het feit dat ze van origine nomaden waren die in weer en ontij naar buiten moesten om eten te gaan vangen, terwijl de vrouw meer thuis was om het eten te bereiden en de kinderen veilig binnen de grot te houden...
Recent is het dat lichaamshaar uit de mode geraakt, over een tijdje is het gewoon niet meer om aan te zien dat er ergens nog een haartje staat, behalve op het hoofd... Wereldwijd is dat aan het verdwijnen, kijk maar eens een film van meer dan 20 jaar terug, hoe anders dat het toen was... Ook met roken overigens, nu is dat schijnbaar verboden, maar toen was het gewoon... met bloot in de film ook hetzelfde, is not done anymore. Turks fruit zal over een tijdje niet meer uit te zenden zijn, of blue movie... Maar ik drijf af zie ik, daar ging het niet over...
We leven in een vrij land en we DENKEN dat we vrij zijn...

Waarom hebben mannen borsthaar. Antwoord: Waarom niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat heeft te maken met de hoeveelheid mannelijke hormonen zoals dihydrotestosteron, testosteron en dehydroepiandrosteron en dat beinvloed de haargroei
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen vallen op mannen met borsthaar vandaar dat dit evolutionair boven is blijven drijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geslacht van kinderen wordt bepaald bij de bevruchting. Uit onderzoek blijkt dat na de bevruchting de menselijke foetus zowel lichamelijk als geestelijk vrouwelijk van structuur is. Hierdoor bezitten mannen enige vrouwelijke kenmerken, zoals tepels en borstklieren die geen functie meer hebben.

Na de 14e week van de zwangerschap worden de hormonen gevormd. Deze hormonen zijn op hun beurt weer verantwoordelijk voor de vorming van de primaire geslachtskenmerken. Wanneer de mannelijke foetus een jongen wordt, houdt hij zijn tepels om ons eraan te herinneren dat mensen, mannelijk en vrouwelijk, op dezelfde manier zijn begonnen.

Hoewel het erop lijkt dat het gemiddelde mannelijke borstweefsel alleen dient ter bescherming van hart en longen, zouden we in theorie allemaal borsten kunnen hebben die volledig functioneren en melk geven. Mannen hebben in hun ontwikkeling alleen te weinig van het vrouwelijk hormoon oestrogeen.

Bij andere diersoorten kunnen mannelijke tepels wel een functie hebben. Bij sommige apensoorten zijn gevallen bekend waarbij de mannetjes, als gevolg van moederlijke gevoelens of in tijden van hongersnood, toch een geringe hoeveelheid 'moeder'-melk kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat vrouwen zulke grote borsten hebben is een heel ander verhaal. Vrouwenborsten hoeven niet groter te zijn dan van een grote mensaap om een baby te voeden, dat ze toch groter zijn heeft meer te maken met seksappeal en als mensen hun vacht verloren hebben omdat dat seksueel aantrekkelijker is zullen die tepels en wat rest aan haar dat ook wel uitgemaakt hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat mannen en vrouwen verschillende rassen zijn.
Eva werd gemaakt uit de rib van Adam.
Dit is een metafoor voor het feit dat er van Adam wat genetisch materiaal is afgenomen om de vrouw in haar huidige vorm te creëren.

Mannen stammen dus af van de apen en vrouwen waren de " godinnen "
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alle mannen hebben borsthaar hoor. Ik heb het zelf helemaal niet, terwijl mijn vader het wel heeft.