Wat is je auto voor jou?

Soms kom ik een lesauto tegen en dan zie ik: mens leert machine te hanteren. Daarna koopt die mens zelf zo'n machine en langzaamaan verandert machine in een verlengstuk van de mens zelf; als was het een prothese.
Wat is die machine voor jou, behalve statussymbool?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Een vervoermiddel
Een moment voor jezelf (lang leve de file!)
Een uitlaatklep voor je oerdriften
Een moment van geluk

Maar ook...:

Een aanslag op het milieu
Een aanslag op je portemonnee
Een bron van ergernis

Kortom: I love my car!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Muziekspeler.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beetje dure Ipod hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb altijd muziek in de auto aan ;). Nooit de radio, trouwens.
Voor mij gewoon een vervoermiddel op 4 banden en een stuur, met rem en gas en koppeling die me van A naar B brengt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Anti openbaar vervoer middel :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het middel om je snel en fijn te verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een eeuwige kostenpost!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn auto is een middel om mij te verplaatsen. Meestal is dat het makkelijkste middel voor het doel. Voor het woonwerkverkeer (Hilversum-Utrecht) is de auto bijzonder onhandig; daarvoor neem ik dus zonder enige negatieve gevoelens de combinatie van fiets (2,7 km), trein en lopen (8 min), gewoon omdat dat het handigste, het makkelijkste is.

Verder moet mijn auto er enigermate representatief uitzien. Dat is nodig omdat ik de auto zo af en toe voor het werk nodig heb.

En verder: veiligheid, comfort, nut. Dat laatste uit zich bijvoorbeeld in een ruime kofferbak met niet al te hoge tildrempel.

Laten zien wie ik ben, en /dat/ ik er ben, door fietsers af te snijden, kruisingen te blokkeren, weg te scheuren zodra het stoplicht groen wordt? Allemaal onzin.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een stuk ijzer
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het vervoermiddel van mijn vrouw.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn auto is helaas nog steeds een droom voor me... Nog even doorsparen dus maar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een onmisbaar confortabel vervoerinstrument om van A naar B te rijden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een prima - maar dure - manier om heerlijk relaxed rond te snorren. Ik ben de gelukkige bezitter van een XM V6 3000T en maak op vakantie makkelijk 4000 km. Het rijden zelf is al een plezier voor mij, de plaats van bestemming is daaraan ondergeschikt. Daarnaast gebruik ik 'm ook nog eens voor woon-werk verkeer omdat ik - gelukkig - in een regio woon waar files nauwelijks voorkomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een genotsmiddel! Ik kan genieten van een mooie auto in zijn pure nature vorm. Heerlijk. Kan er uren naar kijken. Mooi gepoetst, mooie vormen, bumpers gespoten, mooie velgen, heerlijk rijcomfort, strakke wegligging, mooi bochtenwerk. Hoeft trouwens niet perse mijn eigen auto te zijn. Kan ook genieten (zonder jaloezie) van iemand anders zijn auto. :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Cocon;

Vervoermiddel en hobbyobject.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vervoersmiddel om mij van punt A naar punt B te brengen onder het genot van een muziekje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind autorijden alleen nog leuk in Duitsland, hoewel ik van mening ben dat ze ook daar gewoon 130 als limiet moeten invoeren. Motorrijden lijkt me leuker (maar ik ben al heel lang gepauzeerd met rijles ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn auto is vooral een verlengstuk voor mijn bedrijf...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vrijheid - comfort - genot
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een minder leuk alternatief voor wanneer mijn motor in onderhoud o.i.d. is ...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor mij is een auto een makkelijk vervoersmiddel. Voor anderen is de auto een statussimbool waar ze heel veel geld voor over hebben.
Ook zie je dat als het economies (hoe schrijf je dat goed?) mindergaat dat het de eerste branche is waar de meest verontruste signalen komen.