Tanden zijn geen dood materiaal. De harde buitenkant wel, de tandarts kan er gewoon in boren. Maar tanden groeien van binnenuit en daar lopen je zenuwen, bloedvaten en dergelijke doorheen. Als de tand er uitgevallen is, is het van belang om de tand in de mond of in melk te bewaren. De tand moet bij de kroon beetgepakt worden, want als de kant waar de tand weer vast moet groeien beschadigd is (of uitgedroogd is), wil dit niet meer. De tandarts moet direct gewaarschuwd worden, want het terugzetten moet binnen het uur gebeuren, wil het kans van slagen hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb echt geen idee!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als een tand uit de kaak is geslagen, is het erg belangrijk dat die zo snel mogelijk wordt gevonden. Als de tand n.l. te lang buiten de mond is, droogt het wortelvlies dat op de wortel zit uit. Het wortelvlies is zeer belangrijk voor een goede genezing na het terugplaatsen van de tand in de kaak. Als het wortelvlies is uitgedroogd, zal dat een goede genezing na het terugplaatsen van de tand in de kaak belemmeren.