Hoe voorkom je gesprongen adertjes in je oog?

Computernerd die dik 16 uur per dag computerd en er toch sexy wil uitzien. Door het computeren worden mn ogen rood.

Nee ik stop met computeren :-)

vast :-)!!!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

1. Neem oogdruppels (bij iedere drogist te krijgen)
2. Kom achter die computer vandaan (voor wie wil je sexy lijken als je 16 uur p/d achter de computer zit?)P
3. Als je 1 en 2 niet doet, kijk niet meer in de spiegel. Wat maakt het dan nog uit?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Haha, dan moet je waarschijnlijk a) een beter beeldscherm kopen, want dit klinkt goed, en b) snel achter die computer vandaan en 2 van die 16 uur gaan besteden aan sporten. Je zal het andere geslacht van je af moeten slaan!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rode ogen wordt onder meer veroorzaakt door droge ogen. Het advies luidt dus: vaker knipperen. Wees hier een tijdje bewust mee bezig, daarna gaat het automatisch. Meer pauzes nemen en minder computernerden is natuurlijk ook aan te bevelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van de moderators heb ik die klacht nog nooit gehoord.En die zitten ook vaak 12 uur of langer naar het beeldscherm te kijken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In sommige bedrijven, de goede vooral, is het personnel dat veel achter een computerscherm werkt verplicht na elk uur vijf minuten rust te nemen en vooral in de verte te kijken voor aover de mogelijkeheid bestaat. Dus die 16 uur is een vorm van automutilatie waarvoor geen medelijden kan opgebracht worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goede oogdruppels.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is niet mogelijk om 16 uur achterelkaar geconcentreerd bezig te zijn, dus waarschijnlijk gedraag je je af en toe dom. Kom dus elk uur vijf of tien minuten achter dat scherm vandaan en ga bij voorkeur even naar buiten of doe wat oefeningen, beweeg in ieder geval en probeer even aan iets heel anders te denken; er is buiten dat scherm ook nog een hele wereld. Het zal zeker je concentratie verhogen en je zult er slimmere dingen door bedenken en die rode ogen kwijtraken natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hee computernerd.. ;) ik weet niet hoe je dat voorkomt. Het gebeurt wel vaker bij mensen dat er incidenteel een adertje springt in het oog.

Als het vaker gebeurt dan moet je even langs de huisarts en eens je bloeddruk en zo laten controleren.

Enneh... dat weet je best.. geen 16 uur achter een pc gaan zitten.. dat is echt niet gezond te noemen. Probeer wat meer te bewegen en afwisseling te hebben.