Wie had de eerste SOA? (seksueel overdraagbare aandoening)

Er zijn verschillende seksueel overdraagbare aandoeningen. Maar hoe zijn deze ontstaan? Wie en waar en hoe heeft deze eerste persoon deze aandoening opgelopen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
12.7K

Antwoorden (13)

In tegenstelling tot je bewering dat het een persoon betreft gaat het hier om een slang. De slang met verboden vrucht had een SOA. De rest van het verhaal laat zich raden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is een totaal onrelevant antwoord op de gestelde vraag.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat overbrengen van aap naar mens en overlaten aan de verbeelding is grappig bedoeld wellicht maar gaat hier niet om seksueel verkeer wat misschien stiekem gesuggereerd wordt.
Oorsprong komt dus inderdaad van de apen, waar SIV (Simian voor de S) veranderd is een nieuwe afkorting HIV (Human voor de H) als het naar mensen gaat. Overdracht is redelijk simpel te verklaren, in Afrika en ook Azië was het gewoon om op dergelijke apen te jagen, op te eten, al dan niet rauw, of als huisdier te houden. Op deze wijze kwam de mens in aanraking met het besmette bloed en zo is de menselijke variant geboren. Vreemde is dat de apen, 1 op de 5, wel het virus hebben maar er niet ziek van worden, daarom is onderzoek bij de apen zo erg interessant, wellicht komt er ooit een antwoord op en daarmee dus weer een vertaling naar de menselijke variant.
Het zijn in principe gewoon virussen, zoals de verkoudheid. Maar SOA's worden overgedragen door slijmvliezen & bloed in plaats van via de lucht (Daar overleven ze niet lang genoeg voor). Ze zijn dus niet zo heel bijzonder.

De meeste zijn mutaties van andere virussen, hetzij onschuldige gewone ziektes, danwel mutaties van ziektes die door dieren gerdragen worden en dan over kunnen gaan op mensen.

Overdracht van dieren vind meestal plaats in maatschappijen waar mensen nauw samenleven met hun vee. Zoals vroeger normaal in west-europa. Nu nog veel in Azie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Infectieziekten ontstaan doordat de huid of slijmvliezen beschadigd zijn geraakt. Vervolgens kunnen virussen en bacteriën binnen dringen in het weefsel/lichaam.
Daarna ontstaat een ontstekingsreactie omdat ons afweersysteem hierop reageert en tracht de indringers te verwijderen. Dit kan chronisch worden.
Door te wild sexueel verkeer onstaan beschadigingen van het slijmvlies in de vagina en soms de penis. Zeker bij jonge meisjes waarbij dit orgaan nog niet volgroeid is.
Zo ontstaat SOA en Aids
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eva had de eerste SOA. Grapje van God, ook als je lucky bent en seks hebt met veel mooie vrouwen kun je de lul zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kim holland
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een aap, waar wij vanaf stammen, die kunnen het ook weer overbrengen aan de mens
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze zijn ontstaan dankzij inteelt kinderen.
( Zie gebruiker 4 in de top 5 van deze week)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Virussen ontwikkelen zich in de loop der jaren en jaren. De pest bijvoorbeeld kwam wel van een dier: de rat!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Komt van de apen volgens discovery channel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aids is afkomstig van apen....
Bij apen gaat het om een virus waar ze geen hinder van ondervinden.
Hoe de mens het heeft gekregen van apen laat ik aan jouw verbeelding over.

Overige Soa's zijn net als aids trouwens infecties of virussen. Virussen en infecties zijn een levensvorm. De vorming van infecties en virussen is dus vergelijkbaar met het ontstaan van verschillende diersoorten. De evolutietheorie komt hier dus eigenlijk weer om het hoekje kijken. De sterkste of degene die zich het best kan aanpassen overwint.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onzin. Kolder. Ga lekker op verjaardagen of zo je wetenschap verkondigen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vertel, wat is jouw verklaring?
Eva kreeg een soa toen ze de appel at?
Het verhaal gaat dat een vrouw ooit een wat ging klooien met een aap en toen had ze een SOA.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat overbrengen van aap naar mens en overlaten aan de verbeelding is grappig bedoeld wellicht maar gaat hier niet om seksueel verkeer wat misschien stiekem gesuggereerd wordt.
Oorsprong komt dus inderdaad van de apen, waar SIV (Simian voor de S) veranderd is een nieuwe afkorting HIV (Human voor de H) als het naar mensen gaat.

Overdracht is redelijk simpel te verklaren, in Afrika en ook Azië was het gewoon om op dergelijke apen te jagen, op te eten, al dan niet rauw, of als huisdier te houden. Op deze wijze kwam de mens in aanraking met het besmette bloed en zo is de menselijke variant geboren.

Vreemde is dat de apen, 1 op de 5, wel het virus hebben maar er niet ziek van worden, daarom is onderzoek bij de apen zo erg interessant, wellicht komt er ooit een antwoord op en daarmee dus weer een vertaling naar de menselijke variant.