Lachen is eigenlijk een raar verschijnsel, je kan het niet opwekken maar ook niet onderdrukken. Wat is eigenlijk lachen en ...

... wie of wat kan jou zo laten lachen dat je er buikpijn van krijgt en de tranen over je wangen rollen?

(foto:http://img.photobucket.com/albums/v251/renatebobo/05-03-11-lachen.jpg)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Lachen vormt een antwoord op een desoriënterende situatie. Als we iets zien of meemaken wat we niet kunnen plaatsen, barsten we soms in keihard lachen uit. Omdat we er met nadenken niet uitkomen, lost ons lichaam het voor ons op. Door te lachen overwinnen we de ongemakkelijke situatie en bevestigen we ons als mens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kan het best opwekken hoor!
Gewoon met een goede grap...
Onderdrukken is soms lastig als de grap erg goed is en je wilt er niet om lachen.
Dit doet me denken aan een grap van Monthy Phyton.
De mop waar iedereen zich mee doodlachte en daarom ook als geheim wapen werd gebruikt in het leger.
Je kunt lachen als dingen uit een originele, onverwachte hoek komen. een uiting van veel plezier :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lachen is het plots loslaten van opgebouwde spanning...
in feite is het niet meer dan dat...
Op een andere manier kun je het zien als kundalini (gewoon Levenskracht) weer mag stromen, dan gebeurt dat schoksgewijs en dat noemen we lachen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn drie dagen per jaar dat ik werkzaam ben in de horeca. Dit is met de carnaval en hou dan toezicht op de ordehandhaving...

Dit is het enige, waarmee ik bloed serieus ben en waarbij je mij ook niet snel zal zien lachen, omdat ik met andere dingen bezig ben. Toch gebeurd het ieder jaar weer dat er mensen zijn die mij echt aan het lachen krijgen door gek te doen...

Dit is iets wat niet te onderdrukken is op een gegeven moment, ondanks je er juist op gericht ben om het niet zo ver te laten komen. Want als dit gebeurd ben je het overzicht kwijt en dat zou net cruciaal kunnen zijn...

Zo in het dagelijkse leven gebeurd het me met enige regelmaat dat iemand mij zo ver krijgt dat ik inderdaad de tranen over mijn wangen heb rollen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het af en toe gebruiken van hasj resulteert meestal in een ongecontroleerde lachkick.
In zo'n lachkick is alles grappig en rollen de tranen nonstop over m'n wangen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hmm Engeland, de Bobby's bij het koninklijk huis daar, die weten hun lach toch de onderdrukken. Ik ben er zelf nooit geweest, maar ik geloof wel dat het mogelijk is.

Ik lach echter altijd :) Een goeie grap is nooit weg en het leven lacht me toe, dan lach ik terug.

lachen tot buikpijn hmm.. niet perse een persoon, meer de combinatie van meligheid door moeheid (dag na het stappen) zet me dan met mijn vrienden samen en we liggen de hele dag in een deuk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lachen is een merkwaardige enige uiting van gevoelens waarbij alle gezichtsspieren gebruikt worden en soms ook de buikspieren . Haha. Lachen is gratis medicijn tegen de rotzooi van het leven. Lachen is generositeit. Lachen werkt aanstekelijk. Een verre glimlach en mijn dag is goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De mensen om me heen die af en toe zo gek als een deur kunnen doen, de reactie van anderen op een grap die ik of iemand anders heeft gemaakt, als iemand anders onverwachts iets geks/doms doet (en er zelf ook wel om kan lachen).