Welk ziekenhuis/uroloog is het beste op het gebied van vrouwelijke blaasproblemen in Nederland ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de Elsevier heeft een artikel gestaan met ranglijsten over urologen. Of iemand het beste is, zou ik niet laten afhangen van dit soort lijstjes of iemand anders zijn mening. De beste dokter voor jou, is de dokter waar jij je het prettigst bij voelt en die er alles aan doet om jouw probleem op te lossen. Mijn ervaring is ook dat de meeste urologen vooral gericht zijn/kennis hebben van de problemen bij mannen, die komen nu eenmaal vaker voor. Dus als je hele specifieke problemen hebt is het misschien de moeite waard om naar Alant Vrouw in Zeist te gaan. Deze wordt ook in het artikel genoemd en dan weet je in ieder geval zeker dat de aandacht en dus kennis specifiek naar problemen bij vrouwen uitgaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
MoniqueT
15 jaar geleden
volgens mij zijn blaasproblemen bij uitstek vrouwenproblemen hoor, ik heb nog nooit van een man gehoord met blaasverzakking
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Behalve dat urologen zich echt niet alleen maar bezig houden met blaasproblemen, moet je maar eens gaan kijken in de wachtkamer bij urologie. Negen van de tien wachtende patienten daar zijn mannelijk. Of heb jij ooit van een vrouw gehoord met prostaatproblemen?
Ik loop voor mijn blaasproblemen (verzakking) bij het Reinier de Graaf ziekenhuis in Delft. Daar hebben ze een speciaal spreekuur voor vrouwelijke blaasproblemen, het zgn "urogyn" spreekuur. Dit wordt gedaan door een uroloog en een gyneacoloog samen. Ik denk dat er wel meer ziekenhuizen zullen zijn met zo'n geconbineerd spreekuur. Ik moet er 16 april weer naartoe, dan hoor ik of ik eraan geopereerd zal worden.