Is er serieus wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de werking van cranio/sacraal therapie?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Is het interessant om te weten of er wetenschappelijk onderzoek naar gepleegd is, of dat jij er baat bij kunt hebben?
In het eerste geval kan ik niets zeggen, maar in het tweede geval wel...

Cranio-sacraal therapie werkt met zijn subtiele lage trillingen heel ontspannend en diep door. De diepe ontspanning opent deuren die voor veel andere therapieën ontoegankelijk zijn...

Maar ja, ik weet niet of je de eerste of de tweede optie graag wilt horen, dus ik stop...

groetjes Shanti
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het enige wetenschappelijk onderzoek is van de bedenker zelf (Upledger).
De waarde van cranio-sacraal therapie zal men zelf moeten onderzoeken. Cranio-sacraal therapie krijgt geen stoplicht van IOCOB, omdat onderzoek naar de effecten van dit soort methoden op een traditionele mannier eigenlijk onmogelijk is. Het lijkt een mooie methode om in diepe ontspanning te komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vraag dat na bij de Nederlandse afdeling.
Ik kan alleen vertellen dat ik uit eigen ervaring weet dat het geweldig is!