Hoe kan het dat je droomt over mensen die je al 15 jaar niet heb gezien..?

Mijn vader is lang gelden overleden toch komt hij nog regelmatig voor in mijn dromen. maar ook mensen uit mijn oude klas zo'n 20 jaar niet meer gezien..duiken op in mijn dromen...heel raar. Ik droom dus meer over mijn verleden dan over het heden...hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
19.8K

Het beste antwoord

Blijkbaar zit degene nog steeds verborgen in je gedachten, wat niet zo vreemd is als je het over je vader hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

diegene zit nogsteeds in je onderbewustzijn, daar zal hij of zij ook nooit meer weg gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kennelijk worden er 'oude files' uit je geheugen geretrieved, die de basis vormen voor nieuwe filmproducties.
Ik heb dat zelf ook regelmatig: ik beleef avonturen die zich afspelen op plekken waar ik in geen 20 jaar geweest ben. En vaak heel realistisch. Ik zou er zo mee naar Cannes kunnen. Het enige wat ontbreekt is de aftiteling.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Personen uit het verleden hebben je gevormd (in positieve en/of in negatieve zin), maar een mens verandert ook met het ouder worden. Misschien dat je je in je dromen afzet tegen wat je vroeger accepteerde of verlang je er juist naar terug.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan leeft die persoon tot op de dag van heden in jou bij tijd en wijle en jij noemt dat dan, dat je over die persoon droomt...
Er zijn kennelijk nog zaken die jij met die persoon tot op heden nog niet uitgewerkt hebt, daar krijg je dan op momenten de kans voor om dat alsnog te doen en jij noemt dat dan, dat je over die persoon droomt...
Dan zou het ten slotte kunnen zijn dat die andere persoon nog niet klaar is met jou en dat hij via de astrale kanalen contact met jou zoekt en jij noemt dat dan, dat je over die persoon droomt...

dank je
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veel dromen betekenen niets en zijn niet veel meer dan verwerkte of onverwerkte emoties. Sommige dromen zijn echter anders. Het zijn pogingen vanuit de spirituele wereld om contact met ons te maken Deze dromen kunnen wel 50 jaar terug in de tijd gaan ( als je teminsten zo oud ben) Als ik meer over jou dromen weet kan ik je mischien een beter antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eddijst heeft gelijk.

Vanuit een andere dimensie kunnen overledenen proberen contact te krijgen middels een droom of proberen zo een boodschap over te brengen. Vaak moet je de droom in een andere context zetten om de boodschap te snappen. Meestal is het een waarschuwing of een duwtje in de juiste richting.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dromen is hersenactiviteit op die momenten waar jij je niet bewust bent van je fysieke lichaam. De aanleiding is altijd een lichamelijke aandacht. Het kan heet zijn of juist koud. Of je hebt ergens pijn of er zit een gedachtenblokkade die eindeloos rondloopt in de mind. Dan is in eerste aanleg de lichamelijke impuls de start van de droom en heeft tot doel je in een nog diepere ontspanning te brengen, zodanig dat droomloze slaap mogelijk is.
Bezie de volgende metafoor. Een mens is én chauffeur én auto. De chauffeur heeft soms pauze nodig om uit te rusten, maar hij kan niet plots uit de auto stappen (mensen waarbij dat wel gebeurt lijden zogezegd aan epilepsie). Hij moet netjes stoppen en de auto stationair laten draaien en langzaam uitstappen. Herinner je je die lichte schokjes op het moment van in slaap vallen, op die momenten doet de chauffeur zijn auto uit en legt het netjes neer. Dat is de oorzaak van de schokjes en als je dat kunt kijk maar hoe zich dat afspeelt, altijd dezelfde volgorde (geloof me niet maar experimenteer zelf, en wordt er zelf ervaringsdeskundige in, please).
De chauffeur gaat weg, naar de astale wereld, naar zijn vriendjes, oude kennissen en nieuwe opdrachten instuderen, nieuwe routes enz enz. Hij zit met het fluïdekoord vast gekoppeld met de auto daarginds op de aarde. Hij reist met de snelheid van afstemming op waar hij wil zijn, maar altijd het fluïdekoord in het oog houdend. Krijgt hij een signaal dat de pauze afgelopen is, dan kruipt hij snel terug in de auto en jij doet vervolgens die irritante wekker uit, staat op, poetst je tanden en gaat opgewekt en uitgerust naar je werk...

dank je
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
xinix ik verbaas me telkens over je antwoord, en ben blij dat het nu ook leesbaarder geworden is. Zodat nu een grotere groep mensen nu de moeite nemen het te lezen. Hiervoor was je antwoord soms voor velen onleesbaar en dat was jammer ,temeer dat het goede antwoorden waren. groeten. eddijst
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank je voor het compliment... Mij interesseert het niet of anderen het lezen, mij interesseert het of anderen het begrijpen...
Jij doet dat... dat is genoeg
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voel je dat ervaring/weten spreekt?