Wat kan ik - naast vitamine C innemen en geen melkproducten en koffie direct na de inname van ferrofumaraat - doen om ijzer-opname te bevorderen?

Ik heb momenteel een Hb-gehalte van minder dan 5... De oorzaak van de bloedarmoede is inmiddels verholpen...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Dagelijks drie keer brandnetelthee drinken, zit veel ijzer in , maakt het bloed schoon en nog veel meer goede dingen. Pluk ze liefst zelf op een plaats waar geen verkeer is(vervuiling) Een handje vol voor een kopje thee. Kun je ook prima drogen voor de winter.Als thee prikt het natuurlijk niet meer. Lang volhouden die thee drinken , minstens enkele maanden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het smaakt wel goor, en daarom had ik het uitgesteld en mezelf verteld dat brandnetel vooral goed was voor kalktekort, maar door jouw berichtje ben ik weer verder gaan doorvragen en jawel hoor... dan maar aan de brandnetelthee... ; P ... dank je wel...brrrr

Andere antwoorden (2)

Als de oorzaak inmiddels is verholpen, let dan ook op dat je juist niet teVEEL ferro inneemt. Wiki: "Er zijn twijfels over de hoeveelheid ijzer die wordt voorgeschreven bij een anemie door ijzergebrek. Een kleine hoeveelheid ijzer van 20-40mg/dag blijkt in veel gevallen voldoende."
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kreeg je geen aanbod voor een dietist?
Dit lijkt me een vraag voor een deskundige, voor de veiligheid?