Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar blijft een wind (scheet) als je hem niet laat gaan?

Blijft hij in je darmen, lost hij op?????
Wat gebeurt er dan daarbinnen??!?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Scheten hebben de nijging om als je even niet oplet toch weg te glippen, maar als je hem echt tegenhoudt verlaat hij het lichaam uiteindelijk via de longen. Je kunt er dus zelfs een slechte adem aan overhouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zeer grappige vraag maar een goeie. Geen idee.
enkel een volgende link :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Winderigheid
en nog een grappige link :
http://www.garagetv.be/video-galerij/icarusblauwtje/verberg_je_wind_tips_ter_camouflage.aspx
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een ingehouden wind veroorzaakt namelijk, volgens het onderzoek, extra druk op de darmwand, waardoor afvalstoffen in de bloedbaan kunnen belanden en zo uiteenlopende klachten kunnen veroorzaken. De druk in de darmen kan zo hoog oplopen, dat het darmslijmvlies door de gaatjes in de spierwand naar buiten wordt geperst. Er ontstaan dan kleine uitstulpingen in de darmwand, waarin zich voedselresten kunnen ophopen die tot ernstige darmontstekingen kunnen leiden.

Groeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou niet weten waar hij blijft, maar ik kan je vertellen dat ik na een paar uur werken tijdens een winderige dag (dag na slecht maar lekker eten bijv.) toch wel erge buikpijn heb... En uiteindelijk lucht een flinke wind laten toch wel op! (of is dit een te eerlijk antwoord?.. voor een vrouw?..)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Elk mens laat elke dag een hoeveelheid gas los. Dus ook onbewust. Het kan dus zijn dat je hem toch kwijt raakt terwijl je hem niet hoort of ruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sorry, ik dacht dat scheten via de darmwand en de bloedbaan in de longen konden komen.
Lijkt toch niet zo waarschijnlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding