Wat helpt het beste tegen de jeuk van een muggenbult?

De zomer begint er weer aan te komen en dat betekent dat er ook weer muggen aankomen. Wat is het beste om met/op een muggenbult te doen tegen de jeuk?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Je wordt op den duur resistent tegen de muggensteken (dan jeuken ze minder). Als je gestoken wordt en je hebt er last van: niet krabben, maar met je nagen een kruisje/sterretje erin drukken, zodat het jeukende gif door je bloed kan worden opgenomen. De bovenstaande klamboe kan natuurlijk een hoop leed al voorkomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ha, die Lino;

Een oud paardenmiddel is azijn erop wrijven. Of het ook helpt weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Azeron/azijn/urine take your pick ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik gebruik altijd Nestosyl, ook toepasbaar bij kwallenbeten en huidaandoeningen. Werkt geheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De wilde plant weegbree, te vinden in vrijwel elke berm, heeft vrij grote bladeren, die je kan uitsmeren op de muggenbult, helpt ook bij wespensteken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nestosyl. Dit is zalf in een tube en te koop bij de drogist. Een klein beetje op de beet en de juik vermindert of verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan ook vitamine B slikken. Dan voorkom je muggenbulten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In vitamine B1 zit zwavelatoom dat je een geur doet afgeven waar muggen niet van houden.
Ik heb een soort dingetje waarmee je een klein elektrisch schokje kan veroorzaken. Als je dat op een muggenbult doet gaat de jeuk ook weg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jezelf voor je kop slaan en je zal merken dat de jeuk weg is. Het probleem nu is weer dat je hoofdpijn hebt, maar dat is weer een andere vraag. :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
weegbree of een kruisje met je nagel er in zetten helpt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
misschien herinner je van vroeger dat je moeder er altijd prrrikweg op deed?
maar azijn helpt ook of er met je nagel een kruisje in drukken