Volgens mij een beschadiging bij de nagelriem.Ik heb bij mijn duim ook een gesplitste nagel. Ooit heb ik mij daar bij mijn nagelriem een zenuw of zo doorgesneden........
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Te weinig vitaminen? Volgens mij vooral vitamine C+D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een gespleten nagel kan veroorzaakt worden door een huidziekte, ouderdom of een trauma (letsel).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Te weinig vitamine B6 en B12 en te weinig mineralen. Gewoon een paar weken multivitamine nemen en als dat de oorzaak is gaat het vanzelf over. Misschien ook te droog?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zwakke nagels zijn soms het gevolg van hart problemen, dit is vooral bij langdurig splijtende en verdikte nagels met ribbels erop. de bouwstofffen worden niet juist en in de verkeerde hoeveelheid naar de nagels gevoerd door het bloed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
calciumgebrek