Waarom doet iedereen zo moeilijk over roken in clubs en cafes?

Als er voor het rookverbod ook al zo veel vraag was voor niet-rokers cafes, waarom bestonden die nog niet?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

omdat er nooit meer vraag is naar niet -rokers cafe's , dan naar rokers cafe's.
dus je kan kiezen als uitbater : niet rokers cafe met daarin 10 stam gasten. of een rokers cafe met daarin 20 stam gasten.
ga maar na hoeveel mensen van 30+ roken er
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Die zijn er al sinds begin jaren '90 geweest. Deze niet-rokers cafees hebben stuk voor stuk gefaald...

Zelfs als er enige uitzonderingen zouden worden gemaakt op het rookverbod in de horeca. Dan nog zal het van tijdelijke aard zijn. Het is namelijk een Europees besluit dat de gehele horeca als laatste branche uiterlijk 2020 rook vrij moet zijn...

Dus...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Weer zoiets waarbij de EU haar boekje te buiten gaat. Of wel wel of niet gerookt mag worden in een café is geen grensoverschrijdend probleem. Ik zie niet waarom Grieken en Portugezen mee zouden moeten beslissen over roken in Nederland. Dat kan ieder land prima zelf regelen. Jammer genoeg is onze eigen regering er heel goed in om zich te verschuilen achter 'dat moet nu eenmaal van Europa'...
Ha, die Dunno;

Het is een op zichzelf logische consequentie van het in de EU voor iedere werknemer vastgelegde recht op een rookvrije werkplek. Dat theorie en praktijk hier nogal uiteen liggen hebben ze in Brussel waarschijnlijk geen boodschap aan; government by rule.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet iedereen doet zo moeilijk hoor.. kom vaak genoeg op plekken waar de mensen nog lekker door staan te roken. Verder hebben de meeste clubs en cafés de mogelijkheid om een rookruimte te creeeren. Als ze dat niet doen dan moeten ze ook niet zeuren dat de klanten weglopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
heerlijk dat rookverbod! lekker op stap zonder rode ogen, schorre keel, stinkende haren en stinkende jas! van mij mag alles rookvrij worden!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De mensen die uitgaan doen niet moeilijk. De mensen die al tijden niet meer uit gaan doen moeilijk. Deze mensen zijn het allemaal eens met het rookverbod en zorgen voor een vertekening. Daarom werken niet roken cafe's ook niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gaat om het feit dat je als roker de gezondheid van niet-rokers schaadt. Ik als niet-roker schaadt jouw gezondheid niet. In een cafe kom je voor de gezelligheid en blijf je meestal niet kort (voor een kop koffie heb je een lunchroom of restaurant). Daarom zijn veel mensen die wel uit willen, maar niet de kans willen lopen op een zere keel door de rook van een ander (naast de mogelijke negatieve invloeden op langere termijn), blij met het rookverbod.

Het rookverbod is niet begonnen om de rokers en niet-rokers als klant, maar als mede-werker. Omdat dit landelijk voor iedere branche geldt, kan dit niet worden uitgesloten in de horeca branche. Hopelijk heeft het wel een breder effect (echter zal hiervoor wel een, gelukkig inmiddels ingezette, trend moeten doorzetten dat de prijzen weer wat bijtrekken).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat roken en passief meeroken door alle dokters ter wereld bewezen is als kankerverwekkend. Zo eenvoudig is dat en helder en korrekt en juist en eerlijk. Heb je al eens een long opengesneden van een hevige roker. Zwart van de teer.