Een arts zal dit wel weten,en in geval van bijzonder grote noodzaak misschien kunnen geven/toedienen.Denk aan artiesten die moeten optreden.
Het paarde middel zal waarschijnlijk bijwerkingen hebben .Dus niet "gezond"makend zijn ,maar allerlei werkingen van de zware verkoudheid voor bepaalde tijd onderdrukken.

Maar het beste lijkt me:gewoon onder de wol,pijnstiller,honing met citroen,en uitzieken.

Succes,

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kunt de ontstekingsreactie (snot enzo) en de koorts remmen met medicijnen, waaronder simpelweg paracetamol, ibuprofen en dergelijke. Slijmproductie e.d. kun je bestrijden door allerlei agressieve varianten op het thema hoestdrank.

Bedenk echter wel dat het slijm, de koorts etc. niet onderdeel zijn van wat het virus doet, maar een afweerreactie van jouw lichaam op de ziekte zijn, en dus zin hebben. Als je je er voor een dagje doorheen moet slaan (examen, gevangen in de bergen bij -10) dan is het misschien een goed idee om met medicijnen aan de haal te gaan, maar ga dan wel gewoon de volgende dag op bed liggen met koppen thee, fruit en een goed boek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja , voor één dag. Neen, want je bent er daarna veel erger aan toe om dat je lichaam dat niet aanvaard.Als docent moest ik eens met zware verkoudheid en stemverlies een gastcollege geven. Een dokter van wacht heeft mij een spuit cortisonen gegeven.Resultaat: alles ok voor 48 uren maar daarna de catastrofe : veel zieker.Dus het antwoord is neen. Wij zijn dan ook geen paarden en zelfs paarden wens je dit niet toe.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De verkoudheid moet er uit, niet onderdrukt: stomen met bijv. kamille of eucalyptus, neusdruppels of druppelen met zout water. Je kunt ook in een warm bad gaan liggen en wat eucalyptusolie toevoegen. Daarna lekker gaan slapen.
Onderdrukken is slechts uitstel van executie.

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De hele dag 3 x 2 paracetamol. Niet snuiten, maar heel onbeschoft de neus ophalen. Dat remt de slijmloop. Desnoods kleine watjes in je neus gedurende bijvoorbeeld een presentatie. Dan ´s-avonds het bed in en bovengenoemde adviezen volgen :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hallo,
Ik heb zelf heel goede ervaring met ala vera first. Deze vloeistof inde neus spuiten, niet te veel, dan afwachten. Binnen korte tijd grote blijvende verbetering.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit klinkt redelijk voor even,waar koop je ala vera first gewoon bij de drogist?
Tegen ernstige verstopping van de neus kan Nasonex worden gebruikt.
Een positieve eigenschap van dit middel is dat het nauwelijks neusbloedingen veroorzaakt; iets dat bij veel andere sprays of druppels wèl het geval is.
Een alternatief voor Nasonex is Flixonase Nasules. Dit middel is meer geschikt voor wanneer u uw neus op korte termijn wilt "droogleggen".

Wanneer de nood ècht hoog is, kunt u bij de huisarts ook nog wel eens eenmalig Prednison krijgen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van één van de bijwerkingen van Prednison, namelijk het onttrekken van vocht aan het lichaam.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aloe vera is een product van de FLP groep, en is te koop via vaste distribiteurs. Wanneer je mij verteld waarje woond ( ongeveer) dan kan ik een dealer voor je zoeken die dichtbij woond. Of je komt naar mij toe en ik lever je de gewenste spullen.

Rob.