Wie heeft een goede tip om langdurige obstipatie bij een baby te verhelpen?

We zijn al in de weer met homeopaat, consultatiebureau en osteopaat. Deze vraag is simpelweg om te kijken hoe anderen 'dat' doen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K

Antwoorden (7)

Ik zou gewoon naar een huisarts gaan en niet zelf experimenteren!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De enige weg is naar de huisarts, of anders de specialist. Zeker als het langdurig is zou ik geen risico's nemen en gaan experimenteren.
succes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor medisch advies raad ik u aan om uw arts te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naar de dokter gaan als het echt langdurig is (een mens kan in principe redelijk lang verstopt zijn zonder schadelijke gevolgen, maar echt prettig is het natuurlijk niet, zeker niet voor een baby!)

Mijn moeder had er overigens een truukje voor: ze drukte op een bepaalde plek vlakbij de anus om het op gang te 'helpen'. Maar zij wist wat ze deed, je moet namelijk wel op het juiste plekje drukken. Vraag het je huisarts desnoods, als je er toch bent. En hij/zij kan ook antwoord geven op de de vraag wat de oorzaak kan zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben het met m'n voorganger eens: het enige verstandige advies luidt om het door een specialist te laten behandelen!

NOOIT EXPIRIMENTEREN MET KINDEREN!

Mocht dat al het geval zijn geweest maar niet tot een oplossing hebben geleid, dan het volgende:

Het darmstelsel van baby's, peuters en kleuters is nog weinig gewend. Je zou kunnen proberen het probleem door een betere vochthuishouding op te lossen.

Meng 1 THEE-lepeltje Colon Clean (PharmaFood, vrijwel overal verkrijgbaar) door een half glas Jus d'Orange, 10 seconden goed roeren en -direct- laten drinken.

Het resultaat is dat er extra vocht rondom de darmen wordt aangetrokken, en dat verbetert de stoelgang aanzienlijk!

======WAARSCHUWING======

1. Per dag minstens 400ml extra vocht gebruiken (tenminste 2 glazen EXTRA)

2. Indien je baby medicijnen krijgt, uitsluitend in overleg met je arts gebruiken (de werking van de medicijnen wordt namelijk enigszins vertraagd!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Natuurlijk naar de dokter gaan. Zodra je kinderen hebt, kom je daar om de week, vooral voor dingen waar je voor je zelf nooit naar de dokter zou gaan!

Soms geeft de dokter huismiddeltjes als oplossing, maar ik geen dokter, dus ik kan wel zeggen dat de collega van mijn vrouw sla-olie door de formula-melk deed, maar jouw baby kan wel eens heel andere oorzaken voor de obstipatie hebben, en dan zou dat kind alleen langer last hebben omdat het probleem niet op tijd wordt onderkend. Maandag de dokter bellen, en kijken wat die zegt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn dochter had ook veel last van obstipatie. Toen ben ik in overleg met het consultatiebureau een andere melkvoeding gaan gebruiken en dat hielp heel erg goed.