De mensen kunnen op vaste momenten onsnappen aan de dagelijkse afwas, was, rekeningen, onderhoud van het huis, schoolkeuze van het kind, relatie met de baas, reparatie aan de auto enzovoort.

Het is een makkelijk toegankelijke 'drug'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat een soap/serie gemakkelijk te volgen is (geen zware kost), nooit een 'echt' einde heeft en je eigenlijk gedwongen wordt om weer te kijken om te zien hoe het verder gaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat deze 'verslaving' niet te vergelijken is met een echte verslaving, zoals bij hard drugs.
15 jaar geleden
Denk dat het niet ligt aan serie of soap maar aan de vastheid die het biedt. Op een vaste tijd kunnen mensen alles op zij zetten om iets te bekijken en het te volgen.

Mensen doen dit ook met het journaal. Elke dag om 8 uur het journaal kijken ook al is er niks gebeurt of heb je wel wat beters te doen.

Gaat dus vooral om de vastheid en zekerheid die het biedt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik laat deze vraag wel door m'n vrouw beantwoorden. Ik moet er over nadenken.