Dit begrip heeft uitsluitend betrekking op verlangens en het bevredigen daarvan. Houdt men van spinazie, dan hoopt men het verlangen daarnaar te bevredigen, houdt men van elkaar, dan hoopt men het verlangen naar elkaar te bevredigen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Leuk en positief vinden en er veel voor over hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verliefd zijn en houden van iemand is een combinatie van o.a. emotionele, psychologische, evolutionaire en chemische aspecten.

Uiteindelijk komt het erop neer dat je een soort "voordeel" van elkaar hebt (dat kan op allerlei vlakken zijn) en dat je samen meer kunt bereiken (wat dat dan ook moge zijn) dan wanneer je alleen bent. (som der delen is groter dan de delen).

Chemische aspecten (zeer korte samenvatting)
Testosteron (mannelijk en vrouwelijk) zorgt voor sexuele prikkels
Oxytocine heeft meer te maken met langere termijn relaties

Meer kun je lezen via onderstaande link