mijn dochter moet gaan sporten,maar ze vind bijna niks leuk.Ze is tien .weet iemand een adres of ergens waar iemand kan advies geven?

Het is niet overgewicht. maar iets in haar voetjes.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K

Antwoorden (9)

Wat heeft ze aan haar voetjes?
Ik geloof dat zwemmen unaniem gezien wordt als het gezondste wat je je lichaam aan kan doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien is de Wii een oplossing
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat een therapeut wel een oplossing kan bieden in dit geval.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Paardrijden, hier hoeft ze haar voeten niet zoveel voor te gebruiken en ze heeft contatc met een dier. Meisjes vinden dit vaak heel leuk om te doen. Ook het verzorgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iets met dansen zoals Street dance? Of iets met vriendinnetjes? Misschien wil een vriendinnetje ook wel ergens op zodat ze gezelschap heeft. Zwemmen is ook een goed alternatief, maar alleen zwemmen is niet leuk. Het ligt er ook aan of ze van teamsporten houdt of liever alleen iets doet, zoals hardlopen/fitness/wandelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, moet ze juist haar voeten stimuleren of ontzien? Een fysiotherapeut kan haar op weg helpen.

Een dochter van 10... streetdance, zumba, body combat. Lekker dansen en goed bewegen.
Of als het meer een jongetjes-meisje is: hindernisbanen met water lopen. Lekker buiten door de prut banjeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze vind niks leuk, maar misschien is ze gewoon een beetje zenuwachtig om naar iets nieuws te gaan of heeft ze er gewoon geen zin in? Als je haar nou eens ergens mee naartoe neemt krijgt ze misschien wel zin om mee te sporten met de rest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als haar voeten wel druk aan kunnen (dus: ze kan een tijdje staan) maar geen schokken, dan zou ze kunnen gaan roeien.

Lekker buiten op het water. In een eenpersoonsboot als je alleen wilt zijn, met meerdere eenspersoonsboten of in een meerpersoonsboot als je iets met een groep wilt doen.