Mijn zoon heeft down syndroom, dus 1 chromosoon 21 meer als een normaal mens. Wat betekend dit nu precies ????

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Chromosomen zijn een deel van het menselijk DNA, zij dragen het erfelijke materiaal.
Een gewoon mens heeft 46 chromosomen, 23 paren. Bij mensen met het syndroom van down komt het 21ste paar 3 keer voor.

Chromosomen dragen veel informatie bij zich, die informatie wordt bijvoorbeeld gebruikt voor het maken van eiwitten. Als een chromosoom er te vaak is worden die eiwitten dus te veel gemaakt en komen er complicaties.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als ik jou was zou ik me hierover laten voorlichten door een arts. Zij weten dit waarschijnlijk het beste uit te leggen. Daarnaast kunnen ze je tips op maat geven hoe je hebt beste je zoon kan helpen in zijn doen en laten! Succes!