Een verhoging van de hoeveelheid adrenaline in je lichaam
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zal ergens tussen onzekerheid, angst en aangeprate stress inzitten. Of het is gewoon een heel belangrijk examen waar je te weinig voor gedaan hebt en realiseert je dat eerst op het moment dat je het (waar) moet maken. Dan is het gewoon eigen schuld.

Je lichaam zit interessant in elkaar. Kun je maar moeilijk bedriegen. Zit je werkelijk even mentaal slecht in je vel kun je er donder op zeggen dat je lijf daar haar deel van neemt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een aanvulling op de adrenaline: dit wordt wel het fight-fright- of flighthormoon genoemd. Als je in een stresssituatie komt, maakt je lichaam dat hormoon aan en dat zorgt ervoor dat je voor jou het best kunt reageren op die spanning. Dus de beste resultaten zou moeten kunnen behalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ons lichaam is berekend op extremen. Het is een soort ingebouwde beveiliging. Met onze hersenen denken wij vooruit. Als wij ergens van schrikken, dan hebben onze hersenen geen tijd gehad voor maatregelen en komt de reactie achteraf. Direct komt er andrenaline in ons bloed, ons hart gaat sneller kloppen(bonken) We krijgen het warm, gaan transpireren enz. Weten onze hersenen vooruit dat er wat gaat gebeuren, dan gaat het wat rustiger, zoals bij examens. Ook nu gaat er andrenaline in ons bloed, maar veel rustiger aan dan bij een schrikreactie. Door deze andrenaline wordt ons lichaam voorbereid op een extra prestatie. Deze komt echter niet omdat we alleen maar examen moeten doen en geen lichamelijke inspanning. Hierdoor gaan we ons gejaagd voelen en nerveus. Minder concentratie enz. enz. Dus alleen al door te denken aan het examen word deze reactie veroorzaakt.