Geregeld de tandarts bezoeken zodat het zaakje niet gaat rotten. Dagelijks je tanden poetsen en met je vingers van Shoarma afblijven ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Poets ten minste 2x per dag de tanden
Reinig ook de tong 1 à 2x per dag met een speciale tongreiniger Deze tongreiniger verwijdert de plaque- en bacterielaag op de tong
Reinig ook de ruimten tussen de tanden en kiezen met floss, stokers of bij grotere ruimten met (Interprox) interdentaal ragertjes
Bezoek regelmatig de tandarts om o.a. tandvleesproblemen te signaleren.

www.slechteadem.info
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een tongschraper kan ook heel goed werken. Een of twee maal daags even de tong schoon maken tijdens het tandenpoetsen is alles..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Slechte adem heeft diverse oorzaken:

Bij een orale oorsprong van de halitose adviseert men een perfecte mondhygiëne + spoelen met chloorhexidinedigluconaat (deze mogen slechts korte tijd gebruikt worden) + gebruik van een tongschraper.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bovenstaande is allemaal waar, maar ik hoor niemand over het eetpatroon.
Toen mijn vrouw een sapkuur deed begon ze erg uit haar mond te stinken, waarschijnlijk door alle afvalstoffen die dan uit het lichaam vrijkomen. Nu ze weer 'normaal' eet is het gelukkig over.
En denk eens aan knoflook of uien, wat dat doet met je asem.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3x per dag tandenpoetsen, je toets meepoetsen, daarna spoelen met steradent. Geen koffie drinken/knoflook eten. Regelmatig naar de tandarts gaan en zorgen dat je tanden en kiezen niet verrot zijn.