Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe wordt er omgegaan met pesten op het werk. Ik heb het aangemeld als letselschadezaak

Een collega valt me al jaren lastig en beschuldigd me van diverse dingen die totaal ongegrond zijn. Nu een paar jaren later wanneer hij er schade van ondervind geeft hij aan dat dat hijzelf slachtoffer is. Mijn vraag is, is dat te verwachten van iemand die zelf beschuldigd wordt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Aanval is de beste verdediging.Of dat in dit geval zo is,zal een advokaat beoordelen,en event. een rechter uitmaken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wedervraag''waarom laat je het zo ver komen ..? je spreekt over JAREN?''....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit hangt af van het protocol. Bij mij op het werk is een protocol aanwezig hoe je moet handelen in geval van pesten: Bij wie je dit moet melden en welke stappen je kunt ondernemen.
Hoe een persoon handelt die beschuldigt wordt, verschilt van persoon tot persoon. Het komt vaker voor dat iemand die van iets beschuldigd wordt, zelf in de slachtofferrol kruipt. Denk hierbij maar aan verkrachters: Ze heeft er zelf om gevraagd door zo uitdagend gekleed te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is geen algemeen advies over hoe om te gaan met pesten op het werk. Hoe je er het beste mee kan omgaan is afhankelijk van jezelf en de andere persoon/groep. Er zijn hier diverse adviesbureaus voor. Zie onderstaande link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er is geen jurispredentie bekend van dit soort zaken, dat zou kunnen betekenen dat er geen succesvolle zaak van gemaakt zou kunnen worden. Het lijkt me ook heel lastig om 'geestelijke' letselschade aan te tonen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben je al eens bij een vertrouwenspersoon geweest?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Denk dat als je alle antwoorden goed leest je een duidelijk antwoord krijgt. Dat het al jaren duurt betekent dus dat je zelf niet in de tegenaanval bent gegaan, of niet genoeg. Daarnaast zou ik in jouw geval toch echt naar een vertrouwenspersoon of leidinggevende toegaan en je verhaal doen.

Lijkt misschien soort van verraad maar dit is een situatie waar vooral jij zelf niks aan hebt. Maar ook het bedrijf niet aangezien je door deze situatie minder productief bent als je zou kunnen zijn en het de sfeer op de afdeling niet ten goede komt.

Een leidinggevende of vertrouwenspersoon is dus zeker wel bereid om je verhaal aan te horen en daar de juiste conclusies uit te halen. Uiteraard moet je wel aangeven dat je van deze conclusies en bijhorende acties/ gevolgen op de hoogte wil worden gehouden.

Kom voor jezelf op!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding