Hoe kan ik het beste de aandacht trekken van een doof of slechthorend persoon als die mij niet ziet?

Ik wil natuurlijk niet lomp of onbeschoft overkomen. Zijn hier speciale "ongeschreven regels" voor?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Je kunt de aandacht trekken van een doof persoon op een aantal manieren

1 je kunt op de tafel kloppen (als de persoon aan tafel zit)
2 je kunt op de vloer stampen
3 het licht uit en aan schakelen
4 een lichte aanraking
5 je kunt in het gezichtsveld van de persoon zwaaien
Tik echter nooit te hard op iemand en benader een dove beter niet van achter, ze zullen schrikken omdat ze je niet aan horen/zien komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er naar toe lopen,en dan tonen dat je iets wil vragen of zeggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De persoon benaderen op een manier dat hij of zij niet schrikt. Door bijvoorbeeld alsnog in zijn of haar gezichtsveld te komen voordat je vlak voor diegene staat. Op deze manier ziet deze persoon je alsnog aankomen. Doven en slechthorende zijn natuurlijk allerter dan andere mensen, en zullen met behulp van hun andere zintuigen je alsnog opmerken als ze je niet zien. Maar probeer altijd te voorkomen dat je ze niet onnodig laat schrikken.