Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben mensen de overgang ? Oftewel waarom hebben Mannen de penopauze en vrouwen de menopauze.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

omdat ze volgens Darwin zijn 'afgeschreven'. Ouderdom in de natuur betekent zich, althans voor vrouwen dan, zich niet meer kunnen voortplanten. De natuur bepaalt waarschijnlijk ook de ouderdom tot voortplanten en waarschijnlijk opteert zij om bij één bepaalde ouderdom best niet meer productief te zijn. (zie ook risico's zwangerschappen bij hogere leeftijd)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Net als puberteit zit de overgang in de cyclus van een mensenleven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hormonale wisselingen.

PS:
Jammer van de plaatjes hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bevind me momenteel ook in mijn pedopauze
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zou toch niet leuk zijn om als kind een heel oude moeder (en vader) te hebben. Dan bedoel ik dat je nog een moeder van 70 bijv. zou kunnen hebben en een vader van 75 als je zelf nog maar een ukkie bent. Je kans om je kind tot volwassenheid zien opgroeien is dan ook veel kleiner. Het moet dus ook duidelijk een vergissing van de natuur zijn dat mannen wel op latere leeftijd een kind kunnen 'maken'. Het is ook nog altijd zo dat de moeders het meest voor de kinderen zorgen en de levensverwachting van vrouwen nog hoger ligt dan die van mannen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding