Gevaren van Baarmoederhalskanker vaccinatie

In hoeverre krijgen 12-jarige meisjes straks een vaccin dat vooral goed is voor de farmaceutische industrie?
http://www.leugens.nl/2008/02/13/baarmoederhalskankervaccinlobby/

Bericht 29 januari 2008 in Trouw.

Baarmoederhalskanker lijkt effectief te kunnen worden behandeld met een nieuw vaccin. vernietigd. De behandeling is succesvol bij MUIZEN toegepast. De methode is ontwikkeld door onderzoeker Annelies Riezebos van het Universitair Medisch Centrum Groningen.
Kanker aan de baarmoederhals wordt veroorzaakt door een infectie met bepaalde varianten van een virus dat wordt overgedragen door seksueel contact. De meeste mensen lopen dit virus op maar meestal drukt het immuunsysteem het de kop in. Soms ontwikkelt zich echter baarmoederhalskanker.

Bericht Leeuwarder Courant 10 feb. 2009

Kritische artsen stelden vorig jaar dat de vaccinatie van twaalfjarigen niet zinvol is. Het vaccin zou nooit zijn getest bij deze leeftijdsgroep. Ook is volgens de critici nog niet duidelijk hoe effectief het vaccin is, hoe lang het werkt en wat de bijwerkingen zijn.

Deze en meer publicatie's TEGEN de vaccinatie,afgezien van de POSITIEVE publicatie's.

Het is een moeilijk dilemma,in hoeverre zijn alle publicatie's te vertrouwen,er speelt natuurlijk een enorm geldbedrag mee,smeergelden worden graag betaald als de kansen op millioenen orders in het verschiet liggen.(dit is misschien negatief gezien).Maar vaak gaat geld vòòr alles,ook mensenlevens.

In deze zaak is het moeilijk raad geven,doe je het niet,en je dochter krijgt baarmoederhals kanker,zeg je "had ik maar"...
Doe je het wel,en over een aantal jaren blijken er fatale bijwerkingen op te treden,zeg je "had ik maar niet"...

Het is een zeer moeilijke beslissing,ik weet het niet,je zult voor jou gewetensrust het zelf moeten overdenken.

Sterkte

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het vaccin is getest op vrouwen tussen de 15 en 26 jaar. Zijn je dochters jonger, dan zou ik nog een paar jaar wachten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou het zeker doen.

Waarom?

Het zekere voor het onzekere nemen. Het gaat hier om je dochters en een ernstig probleem dat ze kunnen krijgen. Het innenten kost helemaal niets!

Daarnaast is er genoeg onderzoek gedaan naar de gevolgen en die zijn dus niet erg genoeg om het af te keuren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is inderdaad een moeilijk probleem ; in de huidige maatschappij is het nog zeer moeilijk om onafhankelijk advies te vinden. Zelfs medisch personeel wordt beïnvloed door informatie die niet altijd onafhankelijk blijkt te zijn (bijvoorbeeld van de farmaceutische industrie).

Ik voeg hierbij ook een URL waarbij je meer info kan vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat beslist alleen de ouder zelf. Ik zou nooit een advies durven geven op het gebied van inentingen of medicatie...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien geeft de uitzending van Radar op 9 maart enige verheldering.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die debrabander;

Wij voeren momenteel deze discussie ook met onze dochter van veertien. Wij als ouders willen uiteraard het beste voor die meid, maar we willen haar niet iets opdringen waar ze zelf niet achter staat. Na veel te hebben gelezen en gisteravond opnieuw door Radar extra geïnformeerd is voor ons de twijfel omgeslagen in een advies aan haar om het niet te doen. De reden is niet in al die ansgtverhalen (onvruchtbaarheid, uitslag, flauwvallen en zelfs doodgaan) rond de vaccinatie zelf gelegen, maar wel in het feit dat het spul niet afdoende is getest, de lange termijn effecten niet bekend zijn, de bescherming maar een zeer beperkte duur heeft en er ondanks dat aan vijf van zeven criteria niet werd voldaan toch een positief advies door de Gezondheisraad is afgegeven. Dezelfde Gezondheidsraad die al eens eerder is gelinkt aan de farmamafia. Nee, dan baseer ik mijn oordeel liever op de specialisten van de Van Leeuwenhoek, die ook grote twijfels uiten. Denk niet dat wij deze keuze lichtzinnig nemen; mijn vrouw is genetisch nogal belast als het op kanker aankomt dus we raden onze dochter liever aan om geregeld (en ook ruim voor haar dertigste) een uitstrijkje te laten maken. Een uitbreiding van het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker naar alle volwassen vrouwen zou mijns inziens veel effectiever zijn.