Om je voort te planten..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Je zult zelf je leven zin moeten geven, dus jij bent de enige die deze vraag voor jou kan beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met betrekking tot evolutie : inderdaad om je voort te planten.

Maar voor jezelf : om hier een betere en aangenamere wereld te maken. Soms kan jijzelf hét verschil maken in deze wereld.
Kijk maar naar M.L.King als voorbeeld of Priester Daens of naar wie jijzelf opkijkt.
Je kan door je grenzen te verleggen, door te leven, misschien anderen een beter leven toedelen of helpen of een beetje de wereld in goede zin veranderen...
Maar dat hangt helemaal van jezelf af...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gewoon omdat het kan!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je moeder op een gegeven moment een beetje heet was en je vader niet al te dronken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
om hier zo veel mogelijk vragen te stellen en nog meer te beantwoorden. Dit kan ik afleiden uit het aantal 'bekende' gezichten die hier dagelijks vertoeven. Werkelijk verslavend.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Anders kan je niet dood gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat je dood zo weinig te vertellen hebt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leven is het tegenovergestelde van dood. Het antwoord is dus eigenlijk: omdat je niet dood bent.

En dat betekent veel. Niet-dood zijn betekent dat je leeft! En iets belangrijkers is er niet. Zeker in gedachten houdend dat je op enig moment zal sterven en dus dood raakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat de productie zo lekker was en als toetje de kinderbijslag ook niet vies was
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
leven is geen tegeovergestelde van dood. tegenovergestelde van dood is geboorte :)

leven is absoluut. er is geen andere keuze dan het leven

de vormen ervan zijn wel verschillend. waarom leef je eigenlijk zus en zo?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit leven is een doorgang naar het eeuwige leven. Bekeer u voor het te laat is!