waarom eet ik soms teveel chocola/snoep/chips terwijl ik weet dat het ongezond is.

ik voel me beter en fitter als ik gezond eet dus je zou denken dat je altijd gezond wil eten omdat je dan goed voelt. waarom kom je dan toch in de verleiding om iets te eten wat helemaal niet goed voor je is.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Boulemie. belangrijk dat je zelf al bewust bent dat je teveel ervan eet en dat het ongezond is. Nu nog jezzlf motiveren om in éénmaal te stoppen. Succes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat het je toch een goed gevoel geeft
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het lekker is, natuurlijk instinct.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat het lekker is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is lekker natuurlijk
maar ook: bij het eten van chocolade en ook snoep/chips komen bepaalde stoffen vrij in je hersenen die je een goed gevoel geven
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom jij dat doet weet ik niet. Waarom ik het doe is divers: de ene keer omdat ik fysiek 'lust' heb tot snoepen. De andere keer omdat ik me psychisch niet zo prettig voel en snoepen me kortstondig van mijn rotgevoel afhelpt. En soms is de wetenschap alleen al dat er wat lekkers in mijn kast ligt, voldoende om me onrustig te maken en er uiteindelijk naar te grijpen (wat een oud oerinstinct lijkt te zijn: opmaken voor het bederft of wordt geroofd).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wuahah vraag dat aan je maag misschien krijg je een antwoord :P
Ik denk omdat het lekker is en je kan er niet van af net als ik. Ik hou ook heel veel van snoep chips en chocola terwijl ik weet dat het ongezond is.