Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

betekend veel wit in je vingernagels ook dat je lichaam voldoende kalk aanmaakt?

wit in nagels

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nagels bestaan uit een stof die bestaat uit dode, verhoornde (verharde) cellen. Nagels beschermen de uiteinden van je tenen en vingers. Ze zijn kleurloos en doorzichtig, maar ze lijken roze omdat er bloedvaten onder zitten. Die zie je door de nagel heen. De rand van de nagel is wit omdat daar lucht onder de nagel zit. Het halvemaantje onderaan de nagel lijkt wit omdat het niet stevig aan de onderliggende huid vastzit.
Het vele wit onder de vingernagel heeft dus weinig te maken met de kalk aanmaak van je lichaam,iedere dag kaas en /of melk op het menu hebben is echter wel noodzaak voor je lichamelijk welzijn.

Nagels groeien 0,05 tot 1,2 mm per week. Als de nagel losraakt, duurt het ongeveer zeven maanden voor hij weer helemaal is aangegroeid! Vingernagels groeien sneller dan teennagels. En in de zomer groeien je nagels sneller dan in de winter.

Groeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Johan Waarschijnlijk bedoel je witte onregelmatigge vlekjes onder je nagels, soms stipjes of streepjes. Het is wel zeker een signaal dat er ergens in je lichaam iets niet helemaal in orde is . Zover ik weet maakt je lichaam zelf geen kalk aan maar krijgt kalk via de voeding. Witte vlekjes kunnen ,dacht ik , verschillende dingen betekenen . Maar daar waag ik me niet aan. In ieder geval niet iets ernstig ik heb het ook wel eens gehad. Melk drinken om voldoende kalk binnen te krijgen is inmiddels zeer omstreden. De reguliere arts is een grote voorstander hiervan maar de natuurarts een grote tegenstander!Koemelk veroorzaakt bij zeer veel kinderen ,koemelk-allergie, die vooral kleine kinderen erg ziek kunnen maken. maar ook voor volwassenen is koemelk slecht voor de darmen ,eiwitten en kalk worden onvoldoende door onze darmen verwerkt. Beter is karnemelk ,kwark e.d. Hier wordt de kalk wel goed van opgenomen. Vraag even je eigen dokter naar die witte vlekjes. Want gezondheidadviesen horen hier eigenlijk niet thuis. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nagels bestaan niet uit kalk (aanwezige kalk in de nagel is maar 0,07 procent). Het extra innemen van kalk in geval van slechte nagels heeft dus ook geen zin. Witte vlekjes in de nagels duiden niet op een gebrek of teveel aan kalk, maar kunnen bij iedereen voorkomen. Witte vlekjes kunnen ook door stoten worden veroorzaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Houd eens in de gaten wanneer je witte plekken op je nagel krijgt en zet dat af tegen een lichamelijke of geestelijke gebeurtenis vóór het verschijnen ervan. Je zult zien dat het weergeeft hoe je gesteldheid was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leuk als anecdote : in het vorige zuid-vietnam werden witte puntjes op de nagel beschouwd als geluksbrenger. Het verhaal komt rechtstreeks van professor Nyugen Ty Mong Chau uit Saigon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leuk als anecdote : in het vorige zuid-vietnam werden witte puntjes op de nagel beschouwd als geluksbrenger. Het verhaal komt rechtstreeks van professor Nyugen Ty Mong Chau uit Saigon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding