Voor mannen lijkt het me duidelijk, de meeste mannen hebben een nat orgasme (orgasme met zaadlozing).

Voor vrouwen bestaan er diverse uitleggen.

Met een camera is eens vastgelegd dat tijdens het orgasme van de vrouw er wordt "gedipt" in het zaad waardoor bevruchting makkelijker wordt.

Daarnaast wordt de vrouw ook ongeveer 30% strakker tijdens een orgasme waardoor de penis goed "klem" komt te zitten. Ook hierdoor wordt de kans op een bevruchting vergroot.

Vrouwen hebben ook makkelijker een orgasme indien zij in hun vruchtbare periode zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Je de behoefte geven je kleine vriendjes richting hun grote vriendinnetje te sturen :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en het vrouwelijk orgasme dan ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het grote vriendinnetje wilt maar al te graag al die vriendjes bij zich hebben! daarom wil een vrouw een orgasme
Anders kan de vrouw nooit zwanger raken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een orgasme, ook wel climax (hoogtepunt) of klaarkomen genoemd, is het uiteindelijke lichamelijke en geestelijke resultaat van een seksuele stimulering die door zowel de mannelijke als de vrouwelijke sekse wordt beleefd. Het ultieme genot dat gevoeld wordt tijdens een orgasme is een stimulans om geslachtsverkeer te hebben, en dient zo de voortplanting.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om het einde van de seks te markeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onder het motto: "Duty is done, back to work!".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Margo;

De reden van het bestaan van het orgasme is gelegen in het feit dat de mens zo nu en dan ook nog moet eten, drinken en slapen om te overleven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Seks lekker maken, en daarom doen we het vaker, zo maken we meer baby's en voortplanting is eigelijk ons enige reden van bestaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De functie is gewoon om het voortbestaan van de soort te waarborgen. Daarom is het zo lekker
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zodat de diersoort zich blijft voortplanten. Er zijn naast de mens ook andere diersoorten die een orgasme ervaren.
En waarschijnlijk is de functie ook dat bij het ontstaan van een orgasme de zaadlozing van de penis plaatsvindt, en de doorbloeding van de vagina wordt beter waardoor de specmacellen beter de weg vinden naar de baarmoeder...maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.