Als je bent ingeendt voor hepatisch B.Is dat voor heel je leven of moet je een nieuwe booster halen na 10 jaar

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Na drie vaccinaties zijn verreweg de meeste mensen langdurig beschermd tegen de ziekte (minstens 15 jaar). Zij kunnen de ziekte niet meer krijgen.
Sommige mensen zijn na vaccinatie niet volledig beschermd. Zij kunnen toch hepatitis B in een lichtere vorm doormaken. Zij genezen en de kans is uiterst klein dat de hepatitis B- infectie chronisch wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor de medische wereld gelden andere regels, maar wat betreft reizigersvaccinaties geldt dat na 1 vaccinatie de bescherming ongeveer 1 tot 3 jaar is.

Na een serie van 3 vaccinaties is de kans op levenslange bescherming zo'n 95%. Of je wel of niet beschermd bent hangt per persoon af. Je kan dit eventueel ook nog extra laten testen.

(bron: gggd / meditel tijdens een van mijn vele bezoekjes voor oa een Hepatitis B vaccinatie :) )

Voor informatie over vaccinaties voor kinderen, zie bijvoorbeeld http://www.rivm.nl/rvp/overzicht_ziekten/hepatitis_b/