hoe werkt het soort van buisje met regelmatige medicijn afgifte wat met het doteren is geplanteerd in mijn kranslagader?

doteren

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Na ballondilatatie of stenting kan de slagader binnen enkele maanden weer vernauwen, dit heet restenose (opnieuw dichtslibben van de slagader). Medicijnafgevende stents (DES) minimaliseren de kans op restenose vergeleken met de ‘gewone’ metalen stents (BMS). Daarentegen is er een kleine kans op het ontstaan van een bloedprop in de medicijnafgevende stents (stent­trombose
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik dacht dat een gespecialiceerde dan iets opblaasachtigs in je ader(s) stopte, dat opblies en dat het dan afbrokkelt. Zonder medicijnen dacht ik. Is dit dan een andere methode, of is deze meer voor op de lange termijn?