Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft de mate van spoeling na het tandenpoetsen effect op de werkzaamheid van de tandpasta?

Ik kan me voorstellen dat als je na het poetsen heel kort met water spoelt en dus nog wat restjes tandpasta laat zitten dit nog even door kan werken...schadelijk is het niet lijkt me.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb toevallig deze vraag aan mijn tandarts gesteld. Listerine is niet slecht voor je tanden. Het is een extra spoeling om de laatste restjes ook te verwijderen. Je moet alleen niet de listerine doorslikken. Maar dat Listerine invloed heeft op de werking van je tandpasta was volgens hem niet zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nee volgens de tandarts is dit schadelijk voor je tanden zit nl soort zuur in
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je bedoelt ja.
Ja, althans als je spoelt met iets anders dan water. Pas dus op met Listerine na het tandenpoetsen bijvoorbeeld: het doet de werking van je tandpasta terstond teniet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat ik heb gehoord is dat je maar 1 keer moet spoelen zodat de fluoride blijft zitten.
Maar aan de andere kant heb ik gehoord dat fluoride schadelijk is voor de gezondheid.
In hoeverre zou dit waar zijn dat fluoride slecht is?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee, de meeste werkzaamheid van tandpasta vindt plaats tijdens het poetsen en niet erna. Zie het maar als autowassen, de spoelbeurt haalt alleen de zeepresten weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je spoelt het afgepoeste "vuil" en eventuele etensresten weg,dus even het spoelwater goed door je mond husselen en uitspugen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding