Heeft de mate van spoeling na het tandenpoetsen effect op de werkzaamheid van de tandpasta?

Ik kan me voorstellen dat als je na het poetsen heel kort met water spoelt en dus nog wat restjes tandpasta laat zitten dit nog even door kan werken...schadelijk is het niet lijkt me.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik heb toevallig deze vraag aan mijn tandarts gesteld. Listerine is niet slecht voor je tanden. Het is een extra spoeling om de laatste restjes ook te verwijderen. Je moet alleen niet de listerine doorslikken. Maar dat Listerine invloed heeft op de werking van je tandpasta was volgens hem niet zo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nee volgens de tandarts is dit schadelijk voor je tanden zit nl soort zuur in
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je bedoelt ja.
Ja, althans als je spoelt met iets anders dan water. Pas dus op met Listerine na het tandenpoetsen bijvoorbeeld: het doet de werking van je tandpasta terstond teniet!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat ik heb gehoord is dat je maar 1 keer moet spoelen zodat de fluoride blijft zitten.
Maar aan de andere kant heb ik gehoord dat fluoride schadelijk is voor de gezondheid.
In hoeverre zou dit waar zijn dat fluoride slecht is?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee, de meeste werkzaamheid van tandpasta vindt plaats tijdens het poetsen en niet erna. Zie het maar als autowassen, de spoelbeurt haalt alleen de zeepresten weg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je spoelt het afgepoeste "vuil" en eventuele etensresten weg,dus even het spoelwater goed door je mond husselen en uitspugen.