Hoe lang duurt het voordat je genezen bent van een burnout?

Stel je neemt 100% rust. Hoe lang duurt het dan voordat je geneest van een burnout?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (9)

Dat ligt eraan hoe erg je een burnout hebt. Het kan zijn dat je maanden uit de routine bent maar ook gewoon paar weekjes. Neem de rust en de tijd voor jezelf en ga pas weer werken als jij je weer goed in je vel zit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ligt eraan iedere mens reageert anders eentje duurt weken en anderen maanden zelfs jaren...heb er 8 maanden meegelopen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
9 maanden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan noemen we het meestal een zwangerschap.
Dit verschilt van geval tot geval en valt niet te voorspellen. Als je een echte burn-out hebt, is die ook niet ineens ontstaan. Het is ook niet ineens over. Dit heeft zijn tijd nodig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat verschilt heel erg per persoon. Een burn-out is psychologisch, en aangezien elke persoon uniek is en ook andere redenen heeft om een burn-out te krijgen, verschilt het. Voor sommigen kost het slechts weken, anderen maanden en soms zelfs jaren. Goede hulp en veel rust zijn de beste middelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is heel persoonlijk en ligt aan de ernst van de burn-out, hoe je zelf in het leven staat (positief/negatief) en of je therapie ervoor hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je 100% rust neemt zal het heel lang duren voor je volledig bent hersteld vrees ik. De kunst is juist om -naast rust- voorzichtig onder begeleiding dingen te ondernemen om langzaamaan en veilig weer terug te komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met alleen rust zal het heel lang gaan duren. Met begeleiding tussen de 3 maanden en misschien wel een paar jaar. En dan heb ik het alleen nog over totdat je weer 100% arbeidsgeschikt. Tot je weer helemaal de oude bent duurt wel even.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk voor meer informatie hierover eens op www.gezondheidscommunity.nl