Als volgens de UN 1 op de 4 mensen met AIDS aan tuberculose sterft. Waar anders sterven ze dan aan?

auto ongeluk, moord, bliksem?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het gevaarlijke aan AIDS is dat je aan vanalles kan sterven, dingen die normaal niet dodelijk zijn.
AIDS is een auto-imuumziekte, het tast je imuumsysteem aan. De ziekte zelf doodt je dus niet, maar als je hem hebt ben je veel vatbaarder voor andere ziektes. Je gaat daardoor vaak dood aan dingen die anders te genezen zijn, zoals longontsteking of een simpele griep.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mensen die aan Aids sterven, sterven aan een virusinfectie omdat hun immuunsysteem niet meer werkt. Dit kan dus al gebeuren door een verkoudheidje. M. Tuberculosis, de bacterie die leidt tot tuberculose, heeft al eenderde van de wereldbevolking besmet. Dit is echter niet zo erg als het lijkt, want bij de meeste mensen komt het niet tot de ziekte omdat ons immuunsysteem dit voorkomt. Maar stel je hebt dus al een kans van 1 op 3 dat je besmet bent met de tuberculose bacterie en je krijgt dan ook nog AIDS, je immuunsysteem kan die bacterie dan niet meer aan en dat verklaart dus meteen die 1 op de 4 van de UN.