juist of onjuist ?

niet-rokers leven ca. 10 jaar langer als rokers, gelet op de prijzen van levensonderhoud is roken dus goedkoper ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het zou best kunnen dat tien jaar levensonderhoud financieel onvoordeliger zijn dan een leven roken en tien jaar korter leven (inclusief de kosten van de medische behandeling). Niet per individu, maar wel als het gaat om massa's mensen. De wet van het grote getal.

Mijn wedervraag is: in welk verband is dit überhaupt relevant? :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit hangt af van hoeveel je rookt en hoe vaak je ziek bent en dus medische behandeling nodig hebt. Als je goedkoop eet en niet ziek wordt, zou dit wel eens goedkoper kunnen zijn. Zou onderzocht moeten worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is niet juist, omdat het kopen van sigaretten/tabak al veel geld kost en je daarnaast ook nog meer ziektes hebt, wat dus ook duurder is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is wel zo dat als je dood bent, je niks aan je geld hebt hè.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moet je even de prijs van sigaretten meetellen en een break-evenpoint uitrekenen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Neen ,want iedereen heeft in jouw geïnvesteerd : je ouders, je vrienden ;de overheid; Als je dus te vlug sterft is de kosten baten analyse niet meer in evenwicht. Je investering is nog niet volledig afgeschreven. Dus alleen als je je zelf denkt is dat misschien zo.