Bestaat er een "pillenmafia" die het gebruik van goed werkende goedkope medicijnen tegenwerkt zodat zij hun dure medicijnen verkopen?

Ook medicijnen die werkelijk goed werken en als belachelijk wegwuiven zoals hempoil (werkende stof THC uit hennep) bij kanker en auto-immuun-ziekten en in plaats daarvan de dure met vele bijwerkingen, soms ook dodelijke, chemokuren geven.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Moeilijke vraag omdat nooit iemand dit zal toegeven. Wat je wel weet is dat er met medicijnen heel veel verdient wordt. En als er veel geld in het spel is zijn er ook mensen die daar niet helemaal zuiver mee omgaan. (Vooral de mensen die de bonussen krijgen ;) )
Zijn veel films gemaakt over dit onderwerp.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het heeft voornamelijk te maken met de patenten die de bedrijven hebben op he medicijn wat het zo duur maakt. Maar het is wel terecht want voor je een pilletje hebt ontwikkeld ben je vaak al honderden miljoenen aan onderzoeksgeld kwijt.

Ik denk dat de pillenmaffia eerder figuren zijn die pilletjes verkopen waar niks, of dingen die je niet in wil nemen, in zit..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee en Ja, in mijn mening niet want ik noem ze bedrijven maar misschien noem jij ze liever pillenmaffia. Zij verkopen pillen en bedenken ook hele goede pillen zelfs,maar hun uiteindelijke doel is geld verdienen. Helaas is dit niet veel anders bij de producenten van tabletten op basis van cannabis sativa. Overigens is er niet zo heel veel geweldig onderzoek wat jouw mening ondersteunt dat THC overal goed voor is. THC zal je zeker niet van kanker redden. Misschien dat het helpt tegen misselijkheid bij chemotherapie en voor het "beter voelen" in het algemeen.De juiste manier van kanker behandelen is in overleg met een oncoloog of chirurg.