mijn tempratuur is 38.0 graden, wanneer heeft een volwassenen koorts? waar moet je tussen zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
55.8K

Het beste antwoord

Onder koorts verstaan we een stijging van de lichaamstemperatuur boven de 38 graden Celsius. Normaal is de lichaamstemperatuur tussen de 36,5 en 37,5 graden Celsius. Bij een temperatuur tussen de 37,5 en 38 graden Celsius spreken we van verhoging.

Koorts wordt ook hyperthermie of pyrexie genoemd, zeer hoge koorts (boven 42 graden Celsius) hyperpyrexie. Let wel dat koorts geen ziekte is maar een verschijnsel en dat het de natuurlijke reactie is van het lichaam op een onderliggende infectie of ziekte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Koorts is verhoging van minstens een hele graad ten opzichte van normaal. Dus als je temperatuur normaal 37 graden is, heb je nu net koorts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koorts is een verhoging van de lichaamstemperatuur boven de 38 °C. Koorts is een reactie van het lichaam op infecties met virussen en bacteriën. Bij een infectie loopt de temperatuur al gauw op tot rond de 40 °C. Dit kan geen kwaad. Waarschijnlijk helpt koorts de infectie te bestrijden. Zodra het lichaam de ziekte de baas is, zakt de koorts weer. Meestal is dit na drie tot vijf dagen het geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is koorts,!en koorts begint bij 38 graden bij mensen ,dit is lichte koorts,met een paar dagen bedrust,moet het over zijn, zoniet dan moet u de huisarts bellen