Hoe zou de financiële crisis zijn verlopen als we nog de gulden als valuta hadden?

Ik heb het idee dat de euro een redelijk sterke munt is in vergelijking met andere valuta. Want als je de waarde van de dollar en de pond vergelijkt met die van de euro, dan is de waarde van de euro veel stabieler de afgelopen paar jaar.

Maar ik vraag me af hoe het was gegaan als we nog de gulden hadden. Waren we er dan een stuk minder florissant doorheen gekomen?

Ik denk dat de invoering van de euro ondanks alle gezeur de afgelopen jaren helemaal niet zo gek is geweest.
En omdat vooral de oudere generatie moeite heeft met de euro, zal het percentage van mensen die ontevreden met onze munt zijn met het jaar afnemen lijkt me.

Jammer dat er zo weinig animo voor deze vraag was. Ik vond hem zelf wel goed eigenlijk, in vergelijking met andere vragen van tegenwoordig...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Rampzalig. We hoeven nog niet van de euro te houden, maar wees ervan overtuigd dat Nederland in zeer zwaar weer terecht was gekomen. Een kleine munt, een grote financiële sector met (grote) problemen: Ideaal doelwit van speculanten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja. Het blijft speculeren, maar ik ben er zo goed als zeker van. Moet je eens kijken wat er met het Engelse Pond is gebeurd!
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar ben je zo goed als zeker van? Ik stel een open vraag en jij antwoord eigenlijk met "ja". Dat is best raar.
AWM
14 jaar geleden
Mmmm. Ik reageerde op het onderdeel van je vraag "Waren we er dan een stuk minder florissant doorheen gekomen?"
Je kunt het beste één vraag per vraag stellen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ik zie het nu ook:) De verwarring komt inderdaad van mijn kant. Excuses!
AWM
14 jaar geleden
Zand erover!
Dan had het miljarden guldens gekost... Dat is me nou ook wat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan waren wij hetzelfde uitgekomen als IJsland nu. IJsland is met name kapot gegaan door de zwakke Kroon....