Inderdaad een goeie vraag, voor veel Hollanders is het nog steeds een taboe om het over je salaris te hebben, terwijl ze daar in het buitenland minder moeilijk over doen.
Dat van mij? €1896,65 netto.......

Toegevoegd op 21-05-2009 19:39:22
Ik heb even gekeken...van de 16 mensen die gereageerd hebben, geeft maar 1 persoon antwoord op de vraag!
(en dat ben ik zelf.....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Dit is wel een heel persoonlijk gerichte vraag...

Voor uit dan maar...

Ik zit nog steeds onder de Balkenende-norm ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat je helemaal niets aan!
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fantastisch plaatje...
Mijn maandelijkse toelage is bij wet gemaximaliseerd en terug te berekenen met voldoende informatie over mijn persoon.

Even concreet... ik krijg van de baas (mijn vrouw) zakgeld. 20 Euro per week voor de kleine boodschapjes bij de diverse boeren. Daar doe ik het mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verdien minder dan ik behoor te krijgen.
Ik krijg minder dan ik verdien .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg veel meer dan ik verdien...

Maar ik hou ook weer niets over, maar dat had ik al toen ik begon...

en cijfers zeggen niets...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wordt een mager jaar voor mij. Mijn gemiddelde zakt er nu beduidend onder overigens. Maar gemiddeld genomen zit ik rond de 8-10k per maand.

Toegevoegd op 21-05-2009 15:16:58
Ik heb dit bewust zo neergezet omdat ik vind dat we altijd zo raar frustie over inkomsten doen. Laten we de beestjes toch gewoon bij de naam noemen hoeven we ons ook niet meer in rare bochten te manouvreren. Wat is hier nou geheim aan, zo Nederlands eigenlijk om hier een taboe van te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geen wiskundig wonder, maar 8 - 10 K = -2 K per maand. Sterkte met dit magere jaar...
Antoni
14 jaar geleden
Scherp, heel scherp, Iamback!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met 10.000 per maand kan je wel wat lijden denk ik ;o)
Voordat ik voor mezelf begon had ik 3.000 netto (excl. div. onkosten betaald) te besteden per maand. Wat dat bruto is weet ik niet.

Nu veel minder alleen doe ik veel meer op de zaak.

Geld is maar een deel van het verhaal. Als je niet met geld kunt omgaan heb je aan 10.000 per maand nog niets. Ik kan heel veel met weinig. Ook omdat we veel "regelen".

Trouwens wel een goeie vraag omdat ik totaal geen idee heb van wat gemiddeld Nederland nu verdient. Als ik al die nieuwe auto's zie en reizen etc. moet het toch erg veel zijn. Maar wat is veel dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verdien te veel, heb het al eens aangekaart bij mijn werkgever, maar hij wil van geen wijken weten.
"Dit salaris hoort bij voor jouw functie" zegt hij. Vervolgens ontspon er zich een heftige discussie, waarbij ik uiteindelijk het onderspit gedolven heb.
Ik troost mij met de gedachte dat ik het in ieder geval geprobeerd heb. Jammer, volgend jaar weer proberen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 van mij, sorry ging verkeerd! (zie http://www.goeievraag.nl/vraag/zucht-ongeluk-negatief-duimpje-gegeven.9919)
Ik heb eens in dit forum een vraag gesteld die niet tot doel had om kennis te delen. Die werd door een mod meteen afgeschoten. Wat doen dit soort vragen er toe?

Als je wilt weten of je genoeg verdient kan je beter onderzoek doen naar jouw situatie t.o.v. anderen in dezelfde situatie. Een badmeester krijgt meestal minder geld overgemaakt voor zijn diensten dan een financieel consultant bij Deloitte. Het is pas interessant om te weten wat andere badmeesters verdienen.

Een dergelijk onderzoek kan je gratis doen bij de Breed en partners, zie link in onderstaande Bron. Je geeft dan al je gegevens door en de website vergelijkt die met mensen in dezelfde situatie. Dat geeft een betrouwbaarder beeld en betere reacties dan zo'n inpertinente vraag hier stellen. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@somdv:
Inderdaad, dit is ook een manier om het te verwoorden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ook een kwestie van cultuur, of zoeiets wel of niet "hoort". In Nederland is het niet gebruikelijk om over salaris te praten. Ik heb dat per ongeluk wel eens gedaan met collega's en toen was er altijd iemand toch ongelukkig. Maar ik vind wel dat je met respect naar de antwoord gevers om moet gaan. Dat geld zowel voor de toon van de vragen als de antwoorden. Ik heb jouw vraag wel serieus genomen.
Bruto is meer dan netto.

Toegevoegd op 21-05-2009 13:37:55
Ik krijg per 4 weken betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verdien heel veel, maar ik krijg heel weinig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2x de helft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te weinig krijg ik, laten we het daar op houden ;) Ben ook 'maar' een student
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn mensen die weten wat ik verdien, er zijn mensen die het niet weten maar die het wel zouden mogen weten.

Hier op dit forum ga ik mijn salaris niet prijsgeven. De hele wereld kan meelezen, en met enig zoekwerk is te vinden welk personage zich achter de schuilnaam Rotaluclac verbergt. Aangezien er ook mensen zijn die mijn salaris niet mogen weten, houd ik mij hier stil.

Overigens, voor de mensen die hun salaris hier wel willen prijsgeven: puur een bedrag zegt niets. Alleen netto per maand (of per vier weken) zegt iets. Verder zouden je functie en je leeftijd erbij moeten staan.